• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 24.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Boeing ja McDonnell Douglas võivad ühineda

Niisuguse teate avaldas Wall Street Journal. Mõlemad firmad on seni keeldunud läbirääkimisi kommenteerimast.
Need ei ole esmakordsed kuuldused. Juba eelmisel sügsel vihjati, et tunduvalt suurem Boeing on teinud konkurendile lähenemiskatse. Tol korral ütles McDonnell Douglas «ei». Vahepeal on firma uue juhtkonna all saavutanud märksa paremaid tulemusi ja aktsiate väärtus on aastaga kasvanud 80%. See aga ühtlasi tähendab, et nüüd on McDonnell Douglasel läbirääkimisteks tunduvalt parem positsioon.
Seetõttu eeldatakse, et uued läbirääkimised algasid «eeltingimusi seadmata» ning võivad välja viia kas koostöö tihenemisele või täielikule ühinemisele. McDonnell Douglase ostmine läheb maksma umbes kümme miljardit dollarit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Wall Streeti analüütikute arvates täiendavad kaks firmat teineteist hästi, mistõttu ühinemine annaks efektiivseid tulemusi. Praegu töötab kahes firmas kokku 185 000 inimest.
Boeingu käive on 22 miljardit dollarit ja see on spetsialiseerunud põhiliselt tsiviillennukite tootmisele, mis moodustab käibest 17 miljardit dollarit. Ülejäänud viis miljardit moodustavad kaitse- ja kosmosetööstuse tellimused.
Boeing ja McDonnell Douglas koos ületaksid sõjatööstuse vallas seni suurima tootja Lockheed Martini ja tsiviillennukite suurima tootja Airbusi.
McDonnell Douglase aktsiatest kuulub 23% oma töötajatele ja neist omakorda kuus protsenti juhtkonnale. Kui ühinemiskuuldused levima hakkasid, tõusid mõlema firma aktsiad New Yorgi börsil.
Firmade võimalikku ühinemist võib takistada USA konkurentsiamet, kes kuuldavasti kavatseb neilt nõuda osa tootmiskäitiste müümist. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele