• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 726,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,04
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 726,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,04
  • 10.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti Transport rahvusvahelise transpordiorganisatsiooni liikmeks

Balti Transport sai 98% maailma rahvusvahelisest lennuliiklusest teenindava rahvusvahelise organisatsiooni IATA kaubaagendi staatuse alates 1. jaanuarist. Balti Transpordi lennuosakonna juhataja Gunnar Aru sõnul on IATA kvaliteedimärk, mis annab võimaluse suhelda rahvusvahelisel tasemel kõikide lennufirmadega. «Eestit seostatakse endise Nõukogude Liiduga ja meie usaldusväärsusse suhtuti seni eelarvamusega,» rääkis Aru. «IATA liikmeks olek annab meile võimaluse oma agentide võrku laiendada.»
Karli Lamboti väitel on esitanud IATA liikmeks astumise avalduse ka Estonian Air Cargo ja saanud jaatava vastuse. Organisatsiooniga liitumine maksab paarkümmend tuhat krooni, kuid samas ei ole liikmestaatusega kaasnevaid plusse väga palju, leidis Lambot. «Eesti turg on piisavalt avatud, kuid kaubaagente ja vedajaid on veel vähe,» lausus ta.
Lamboti ütlusel on Estonian Air Cargol turukaotamise risk väike, kuna vedajad on neid aktsepteerinud. Samuti ollakse ekspedeerimisfirmade keti WACO (World Air Cargo Organization) liige. WACOsse kuulub igast riigist üks firma, kes kohustub oma koostööpartneritena teistes riikides kasutama sealset organisatsiooni liiget.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimesena Ida-Euroopast IATA liikmeks saanud Balti Transport esitas selleks sooviavalduse mullu suvel. Siis kontrollisid firma nõuetele vastavust paari järgneva kuu jooksul lennukompaniid SAS ja Estonian Air. Põhjalikult kontrolliti firma finantsmajanduslikke näitajaid. «Sisuliselt annavad lennufirmad meile krediiti, kuna kasutame nende kaupa ja saatelehti,» lausus Aru. «Arve esitatakse üks kord kuus.»
IATA liikmeks saamise tingimuste hulka kuulub ekspedeerija vähemalt kaheaastane töökogemus, koolituse saanud töötajad, kes oskavad tegeleda ka ohtlike saadetistega, vastavad laopinnad. Möödunud aastal investeeris Balti Transport 12 miljonit krooni, millest põhiosa läks Aru väitel tollilao juurdeehituseks, kontorihoone remondiks, koolituseks ja arvutisüsteemi täiendamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele