Balti Transport sai 98% maailma rahvusvahelisest lennuliiklusest teenindava rahvusvahelise organisatsiooni IATA kaubaagendi staatuse alates 1. jaanuarist. Balti Transpordi lennuosakonna juhataja Gunnar Aru sõnul on IATA kvaliteedimärk, mis annab võimaluse suhelda rahvusvahelisel tasemel kõikide lennufirmadega. «Eestit seostatakse endise Nõukogude Liiduga ja meie usaldusväärsusse suhtuti seni eelarvamusega,» rääkis Aru. «IATA liikmeks olek annab meile võimaluse oma agentide võrku laiendada.»
Karli Lamboti väitel on esitanud IATA liikmeks astumise avalduse ka Estonian Air Cargo ja saanud jaatava vastuse. Organisatsiooniga liitumine maksab paarkümmend tuhat krooni, kuid samas ei ole liikmestaatusega kaasnevaid plusse väga palju, leidis Lambot. «Eesti turg on piisavalt avatud, kuid kaubaagente ja vedajaid on veel vähe,» lausus ta.
Lamboti ütlusel on Estonian Air Cargol turukaotamise risk väike, kuna vedajad on neid aktsepteerinud. Samuti ollakse ekspedeerimisfirmade keti WACO (World Air Cargo Organization) liige. WACOsse kuulub igast riigist üks firma, kes kohustub oma koostööpartneritena teistes riikides kasutama sealset organisatsiooni liiget.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Esimesena Ida-Euroopast IATA liikmeks saanud Balti Transport esitas selleks sooviavalduse mullu suvel. Siis kontrollisid firma nõuetele vastavust paari järgneva kuu jooksul lennukompaniid SAS ja Estonian Air. Põhjalikult kontrolliti firma finantsmajanduslikke näitajaid. «Sisuliselt annavad lennufirmad meile krediiti, kuna kasutame nende kaupa ja saatelehti,» lausus Aru. «Arve esitatakse üks kord kuus.»
IATA liikmeks saamise tingimuste hulka kuulub ekspedeerija vähemalt kaheaastane töökogemus, koolituse saanud töötajad, kes oskavad tegeleda ka ohtlike saadetistega, vastavad laopinnad. Möödunud aastal investeeris Balti Transport 12 miljonit krooni, millest põhiosa läks Aru väitel tollilao juurdeehituseks, kontorihoone remondiks, koolituseks ja arvutisüsteemi täiendamiseks.