• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2251,28%37 526,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2251,28%37 526,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 26.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paldiski põhjasadam muutub taas kaubasadamaks

Suuna sõnul tahab Paldiski Sadamate AS järgmise kuu jooksul sadamasse investeerida veel miljon krooni. Sadamat haldav firma kuulub sajaprotsendiliselt Paldiski linnavalitsusele.
Suun ütles, et põhjasadamal on tollitsooni õigus olemas. «Seega on meil transiit- ja importkaupadega töötamise õigus,» lisas ta.
Praeguseks on remonditud sadama büroohoone, kus asuvad töötajad, piirivalve ja toll. Korda on tehtud ka sadamasse viiv raudteeharu, mis võimaldab vastu võtta rongidega saabuvaid kaupu. Suuna sõnul on sadam kantud hetkel koostamisel olevasse Eesti sadamate registrisse.
Paldiski põhjasadamal on kindlad kaubalepingud saematerjali ja turbatoodete osas. Lähitulevikus lisandub ilmselt puhtama metalli vedu.
Suurematest töödest on praegu pooleli põhjasadama väravate laiendamine. Tööde lõppedes peaks sadamaväravate laius olema senise 27 meetri asemel veidi üle 50 meetri. «Tööde tegemiseks tuli meil ära võtta vana kai,» märkis Suun.
Kokkuleppe kohaselt püstitatakse kevadel sadamasse hall. «Siis saab hakata sisse tooma transiitkaupu, näiteks loomasööta ning toiduaineid,» ütles Suun. Hetkel käivad läbirääkimised vedelkeemiaterminaali rajamise üle. Terminaali ehitusega tahab Paldiski Sadamate AS algust teha kevadel.
Kaugematest plaanidest märkis Suun sadama laiendamist lõunasadama suunas. Plaanitakse rajada uus 170 meetri pikkune kai, kuhu saaks ehitada randumiskoha ro-ro tüüpi laevadele. Suuna sõnul saab uue kai ääres vastu võtta kuni 150 meetri pikkuseid laevu. Kai juurde rajatakse terminaal, tööruumid tollile ja muu vajalik.
Eelmise aasta 19. juunil sõlmitud lepingu järgi on kaitseministeerium andnud põhjasadama Paldiski linnavalitsusele 50 aastaks tasuta rendile. Linnapea Jaan Mölderi sõnul käivad ministeeriumiga läbirääkimised põhjasadama munitsipaliseerimise üle. «Oleme selles küsimuses kohtunud nii kaitseminister Andrus Öövli kui kantsler Robert Lepiksoniga ning kumbki neist pole väljendanud negatiivset suhtumist põhjasadama munitsipaliseerimisse,» ütles Mölder.
Esialgse kava kohaselt loodetakse sadama munitsipaliseerimine lõpetada sügisel. Kuna põhjasadam on ainus sadam Paldiskis, mille kaudu linn hetkel opereerida saab, on tal linnapea sõnul Paldiski arengu seisukohalt oluline tähtsus.
Põhjasadamast on plaanis teha n-ö kallima kauba sadam, kust riik saaks suuremat kasu. «Lõunasadam tegeleb kodumaise tooraine transpordiga, mis on odavam kaup,» märkis Mölder.
Heldur Suuna sõnul eksisteerib põhjasadam juba varem käigus oleva lõunasadamaga rahulikult koos. «Mingit koostööd meil ei ole, aga teineteist me ei sega. Meil mõlemal on oma spetsiifika,» lausus Suun. Lõunasadamale annavad põhikäibe RASi EMEX metalliveod, Vasalemma killustik ja ümarpuit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele