Kui Pirital on suurem näitus, astutakse sealt ikka läbi, heas usus leida midagi huvitavat. Kui aga erialamess, kuhu peaks saatma oma ala spetsialisti, toimub piiri taga, tundub see tihtilugu mõttetult suure kulutusena
Õnneks on möödas aeg, mil juhid sõitsid mööda erialanäitusi ja spetsialistid kulutasid kodukontoris meeletult faksipaberit, et saavutada kontakt nendesamade messil osalejatega. Nüüd otsustab messile mineku vajaduse eelkõige peaspetsialist, mis peaks välistama tuulde lennanud raha ja ekspositsioonisaalis tekkiva küsimuse: «Mida ma siit otsin?»
Tavliselt kestavad messid kolm kuni viis päeva. Kuna see on siiski tõsine tööreis, ei maksa end üle hinnata ja selle kõrvale tohutut kultuuriprogrammi sättida. Kogenud ärireiside korraldajad soovitavad plaanida esmase tutvumisreisi puhul messil viibimiseks paar päeva.
Kuna mess hõlmab väga piiritletud teemat, küsitakse turismibüroodelt varasematest rühmakülastustest üha enam individuaalreise, mil büroo osa piirdub tavaliselt lennupiletite, majutuse ja üldjuhul ka messipääsmete broneerimisega.
Aja ja raha kokkuhoiuks võiks üksikreisijale pakutavasse paketti kuuluda ka viisa ja reisikindlustus, transport lennujaamast hotelli ja messikeskusse.
Millest alustada, kui tuntakse, et firma arengustaadium nõuab rohkem välisinfot ja vahetut partnerlust? Et messikülastus, seda enam osalus, peaks olema mahukas investeering, ei saa valida huupi riigi või ürituse kõlava nime järgi. Tark on pöörduda erialaliitude poole, kes oskavad ettevõtte spetsiifikast lähtuvalt soovitada kõige kasulikumat varianti.
Saatuslikuks võib saada ka keelteoskus, sest reeglina on enamus messil jagatavast teabest korraldajariigi keeles. Kui reisikogenud spetsialistile piisab pilgust messikataloogi, siis uusüritaja peaks ise uurima, veel parem, laskma sõitu korraldaval firmal, tõenäoliselt turismibürool, uurida messi ajalugu, osalejaid (kui palju, kes ja kust), detailset temaatikat.
Segaduste vältimiseks võiks tellida dokumentatsiooni vormistamise, mis reisikonsultantide sõnul läheks maksma sõltuvalt paberite hulgast ja telefonikõnedest 200--500 krooni.
Kuna tavaliselt ei sisalda messipilet seminaridest osavõttu, tuleb eelnevalt tellida ka seminaride kava, hinnakirjad ning teatada osavõtusoovist eraldi. Olenevalt riigist maksab messikülastus 35--60 Saksa marka või on tasuta. Messipileti juurde peaks kuuluma kataloog. Kindlasti on pääse ette tellides odavam.
Kuigi rikkus pole häbiasi, soovitavad reisikorraldajad tellida täispaketi, mis isegi suurima priiskamise puhul võib anda üle 30% kokkuhoidu. Ka sel juhul peaks hakkama asju ajama hiljemalt paar kuud enne messi. Suurnäituste ajal tõusevad ööbimise ja transpordi hinnad kolme- kuni viiekordseks. Näiteks nädal enne messi maksab öö keskpärases, messikeskusest kaugel asuvas hotellis 3500 kr, paar kuud varem broneerides tuleks sama toa eest loovutada 1000--1200 kr. Edasi-tagasi lennupileti puhul võib olla aja ja hinna suhe 15 000 kr 6000 kr vastu. Ka messikeskuse poolt pakutavad teenused on kallimad võrreldes turismifirmade otsekontaktidega antud vallas.
Reisikorraldajate sõnul küsitakse palju odavamat (50--100 Saksa marka öö) kodumajutust. Samas võib kohale jõudes üllatada kõrgemat hinda pakkunud seltskond või esitab pererahvas ise uued maksutingimused. Majutust valides võiks mõelda, kuidas mõjub äsja loodud väärikatele ärikontaktidele see, kui saadakse teada teie elukohast, näiteks mannetust ühiselamutoast mõnesaja kilomeetri kaugusel messikeskusest.