Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida annaks piirilepingu sõlmimine ettevõtjatele?

    Kütuseäri poole pealt ei ole meil piiriga erilisi probleeme. Meil on globaalsemas küsimuses, laiemas plaanis Eesti-Vene suhetega probleeme, kütuseäri on seal lihtsalt üks osa. Meie peamine soov on see, et riikidevahelised suhted oleksid stabiilsed. Vastasel korral on ikka nii, et kord annab raudtee korralduse Eesti kaupu mitte laadida, kord on mingi maksude osa ebaselge jne. Samas on see ka Venemaale endale kahjulik. Kui Venemaa jampsimist jätkab, siis ei ole stabiilseid suhteid ja Venemaa ise kaotab turgu. Ka Venemaa jaoks on tähtis Eestit läbiva transiidi osa, on ju transiit mõlemale poolele kasulik.
    Minu hinnang on, et Eesti peaks piirilepingu sõlmima, lähtudes praegustest piiridest. Probleemid, mis on seotud Tartu rahu ja setudega, peaks ikkagi lahendama eraldi. Kindlasti oleks piirilepingu sõlmimine samm edasi suhete stabiilsuse poole, seal hulgas ka võimalike tollitariifide alandamise poole. Ja see on Eesti ettevõtjate huvides. Ma ei ole küll kursis, millises järgus piirilepingu sõlmimine praegu on, aga kindlasti peaks siin ajama paindlikku poliitikat, mitte aga olema jäikadel positsioonidel.
    See, kas piirileping tolli- de koha pealt midagi annab, ei oska öelda. Venemaa on nii ettearvamatu. Viime ka praegu toodangut Venemaale, aga see on üsna raske, sest meie partnerid võivad tihtilugu olla taskuärimehed ehk majanduspiiri rikkujad.
    Teisest küljest, kui meie toodetele lisatakse 60 protsenti tollimaksuna, siis olla Venemaal konkurentsivõimeline ei ole reaalne. Kui nüüd saaks tollisanktsiooni maha, siis oleks see Eesti tootjatele teine päike taevas.
    Meie orienteerume hetkel siseturule, aga arvan, et kui suhted Venemaaga stabiliseeruks ja neli-viis aastat harjutaksime kliente ja turgu, siis muudaks ka strateegiat.
    Kui kõik saaksid näiteks tootmismahtu ekspordi arvel 20 protsenti suurendada, siis tuleks kõne alla üldkulude vähenemine toote hinnas ja samuti siseturu hinna alanemine.
    Eesti ja teiste Baltimaade poliitikute tippsaavutus oleks muidugi see, kui Baltimaadest tehtaks vabakaubandustsoon, kust saaks Venemaale ilma tollideta kaupa viia. Ja seda kasvõi põhjendusel, et Venemaa turg on harjunud näiteks Eesti toiduainetega.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehituspood Viimsis paneb uksed kinni: "Ootame tormiseid aegu“
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Eksperdid: Eesti pensionisüsteem toetub liiga raskelt esimesele sambale
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Autoaktsiad: GM rõõmustas investoreid, Tesla kurvastas
USA börsidel noteeritud autofirmade kolmanda kvartali müügitulemused paranesid nii General Motorsil kui ka Teslal, kuid viimase aktsia läks uudise peale langusse.
USA börsidel noteeritud autofirmade kolmanda kvartali müügitulemused paranesid nii General Motorsil kui ka Teslal, kuid viimase aktsia läks uudise peale langusse.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
LinkedIni ekspert juhtidele: tehke rohkem kisa ja kära, hoiate raha kokku
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Elektri universaalteenuse hinnaarengu määrab saastekvoodi turg
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.

Olulisemad lood

Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.