• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 08.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õliliit avaldab protesti

Õliliit ei ole aktsiisimaksu tõstmise vastu, aga täitmata on valitsuse otsused aktsiisimaksu laekumise tõhustamiseks, selgitas Pärn. «Selles olukorras aktsiisi tõsta on äärmiselt ebaõige,» ütles ta. Pärna sõnul nõuab õliliit, et rahandusminister Mart Opmann täidaks valitsuse otsust keelustada ahjukütuse kasutamine mootorikütusena.
Arvutused näitavad, et diislikütuse sissevedu väheneb just aktsiisiga maksustamata ahjukütuse arvel, kinnitas kütusefirmade ühenduse tegevdirektor Aleksander Johanson. Milleks tõsta aktsiisi, kui see probleem on lahendamata, küsis ta. Johansoni sõnul puudub loogika, kui saamata jäänud diislikütuse aktsiisi arvel tõstetakse bensiini aktsiisi.
Üleeile otsustas riigikogu tõsta bensiini aktsiisi alates 1. jaanuarist 60 senti liitri kohta 1 krooni 80 sendini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Valitsuse majandusnõuniku Hardo Pajula sõnul oleks aktsiisimaksu tõstmist võinud vältida riigivalitsemiskulude vähendamisega. Kütuseaktsiisi tõstmine ei paranda oluliselt ettevõtluskeskkonda, ütles Pajula. «Riigieelarve tasakaalus hoidmiseks oli see aga küllaltki mõistlik samm,» põhjendas ta samas.
See, et riigieelarvesse jäävad suured summad laekumata, on üks pool, kinnitas Henn Pärn. «Aga teine pool on see, et raha ju laekub kusagile, aga ta ei laeku mitte legaalselt tegutsevate firmade kätte,» jätkas ta. «Tähendab raha kanditakse mujale, aga kelle huvides ja kes seda soosib.»
Ahjukütuse mootorikütusena kasutamise keelustamise määruse täitmise eest vastutab rahandusminister Mart Opmann, kelle juhitav komisjon pole kütuseliitude juhtide väitel tegudeni jõudnud. «Me tahame teada, kas valitsus võtab midagi ette nende inimeste karistamiseks ja korra jaluleseadmiseks,» küsis Pärn. Tema väitel on imelik Opmanni tõdemus parlamendi ees, et 200 miljonit krooni mootorikütuse aktsiisi jääb tänavu laekumata. «See jääb kellegi tegemata töö eest laekumata,» märkis Pärn.
Aga aktsiisi tõstmisega kasvab ka inflatsioon, lisas Aleksander Johanson.
Kahtlemata suurendab kütuseaktsiisi tõstmine inflatsiooni, ent tasakaalust väljas eelarve tõstaks inflatsiooni veel rohkem, vastas Hardo Pajula.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele