• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 17.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Boeing ja McDonnell Douglas loovad ühisfirma

Boeing on maailma suurim tsiviillennukite tootja, McDonnell Douglas on spetsialiseerunud sõjalennukite valmistamisele. Ühinenult möödub uus kompanii Euroopa konsortsiumist Airbus Industrie ning hakkab pakkuma arvestatavat konkurentsi USA juhtivale kaitsetööstusgrupile Lockheed Martin. Tehingu maksumus on 13,3 miljardit dollarit.
Ühinenud ettevõtte peakontor hakkab asuma Seattle'is, Boeingu kodulinnas, ehkki kompanii kaitseharu juhtimist jätkatakse McDonnell Douglase baasist St. Louises. Ettevõtet hakkab juhtima Boeingu tegevdirektor Philip Condit, kellest saab uue firma juhatuse esimees ning peadirektor. McDonnell Douglase tegevdirektor Harry Stonecipher saab presidendi ning tegevdirektori ametikoha.
Condit loodab tehingule konkurentsiameti kinnituse saada lähema kuue kuu jooksul. Kompaniide tegevus on peamiselt teineteist täiendav. Ühinemine võimaldab aastas kokku hoida enam kui miljard dollarit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võttes McDonnell Douglase üle viimase jaoks suhteliselt nõrgas seisus, suurendab Boeing oluliselt oma osalust nii tsiviil- kui sõjalennunduse alal. McDonnell Douglase tegevdirektorile Harry Stonecipherile tähendab liitumine lüüasaamist, kuna firma ei suutnud jääda iseseisvaks tsiviillennukite valmistajaks. Sel aastal on firma müünud vaid 40 tsiviillennukit. McDonnell Douglase turuosa üle võttes möödub Boeing oma peamisest rivaalist, Euroopa konsortsiumist Airbus Industrie, millele kuulub ligikaudu üks kolmandik maailma tsiviillennukite turust.
McDonnell Douglas toob ühinenud firmasse oma positsiooni maailma suurima sõjalennukite tootjana, mis aitab ühinenud ettevõttel pakkuda tõhusat konkurentsi USA juhtivale kaitsetööstusgrupile Lockheed Martin. Boeingu avaldatud andmetel moodustab kaitsetööstus McDonnell Douglase tootmisest 75 ning Boeingu tootmisest 40 protsenti. Seetõttu peab tehingu läbi vaatama ka Pentagon.
USA lennundusfirmade liitumine näitab, kui palju lihtsam on USA firmadel konsolideeruda kui nende Euroopa konkurentidel, kelle ühisrinnet lõhestab rahvuslik rivaalitsemine. FT-REUTER

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele