• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Boeing ja McDonnell Douglas loovad ühisfirma

    Boeing on maailma suurim tsiviillennukite tootja, McDonnell Douglas on spetsialiseerunud sõjalennukite valmistamisele. Ühinenult möödub uus kompanii Euroopa konsortsiumist Airbus Industrie ning hakkab pakkuma arvestatavat konkurentsi USA juhtivale kaitsetööstusgrupile Lockheed Martin. Tehingu maksumus on 13,3 miljardit dollarit.
    Ühinenud ettevõtte peakontor hakkab asuma Seattle'is, Boeingu kodulinnas, ehkki kompanii kaitseharu juhtimist jätkatakse McDonnell Douglase baasist St. Louises. Ettevõtet hakkab juhtima Boeingu tegevdirektor Philip Condit, kellest saab uue firma juhatuse esimees ning peadirektor. McDonnell Douglase tegevdirektor Harry Stonecipher saab presidendi ning tegevdirektori ametikoha.
    Condit loodab tehingule konkurentsiameti kinnituse saada lähema kuue kuu jooksul. Kompaniide tegevus on peamiselt teineteist täiendav. Ühinemine võimaldab aastas kokku hoida enam kui miljard dollarit.
    Võttes McDonnell Douglase üle viimase jaoks suhteliselt nõrgas seisus, suurendab Boeing oluliselt oma osalust nii tsiviil- kui sõjalennunduse alal. McDonnell Douglase tegevdirektorile Harry Stonecipherile tähendab liitumine lüüasaamist, kuna firma ei suutnud jääda iseseisvaks tsiviillennukite valmistajaks. Sel aastal on firma müünud vaid 40 tsiviillennukit. McDonnell Douglase turuosa üle võttes möödub Boeing oma peamisest rivaalist, Euroopa konsortsiumist Airbus Industrie, millele kuulub ligikaudu üks kolmandik maailma tsiviillennukite turust.
    McDonnell Douglas toob ühinenud firmasse oma positsiooni maailma suurima sõjalennukite tootjana, mis aitab ühinenud ettevõttel pakkuda tõhusat konkurentsi USA juhtivale kaitsetööstusgrupile Lockheed Martin. Boeingu avaldatud andmetel moodustab kaitsetööstus McDonnell Douglase tootmisest 75 ning Boeingu tootmisest 40 protsenti. Seetõttu peab tehingu läbi vaatama ka Pentagon.
    USA lennundusfirmade liitumine näitab, kui palju lihtsam on USA firmadel konsolideeruda kui nende Euroopa konkurentidel, kelle ühisrinnet lõhestab rahvuslik rivaalitsemine. FT-REUTER
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Karl Märka: lugupeetud minister, teie õigusloome kvoot on täis
Piirame Riigi Teatajas kehtivale seadusandlusele ette nähtud salvestusruumi 3,1 gigabaidiga, kirjutab HOOVI kaasasutaja ja tegevjuht Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame Riigi Teatajas kehtivale seadusandlusele ette nähtud salvestusruumi 3,1 gigabaidiga, kirjutab HOOVI kaasasutaja ja tegevjuht Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Reisifirma Novaturas vahetab juhi välja
Novaturas vahetab välja alates 2019. aastast ettevõtet juhtinud Audronė Keinytė, selgub börsiteatest.
Novaturas vahetab välja alates 2019. aastast ettevõtet juhtinud Audronė Keinytė, selgub börsiteatest.
President noppis majandusnõuniku keskpangast
President Alar Karise majandusnõunikuna alustab alates 1. veebruarist tööd Kaspar Oja.
President Alar Karise majandusnõunikuna alustab alates 1. veebruarist tööd Kaspar Oja.
Raadiohommikus: kas Tallinn võõpab kevadel tänavad punaseks?
Sel nädalal täitub Tallinna uuel linnavõimul kaks kuud ametis. Raadiohommiku külaline on detsembrist sotsiaaldemokraatide ridadesse kuuluv abilinnapea Madle Lippus. Uurime linnaruumi lahenduste eest vastutavalt abilinnapealt linnahalli ala tuleviku kohta: kuidas seatakse tasakaalu ärihuvid ja linlase huvid avaliku ruumi suhtes?
Sel nädalal täitub Tallinna uuel linnavõimul kaks kuud ametis. Raadiohommiku külaline on detsembrist sotsiaaldemokraatide ridadesse kuuluv abilinnapea Madle Lippus. Uurime linnaruumi lahenduste eest vastutavalt abilinnapealt linnahalli ala tuleviku kohta: kuidas seatakse tasakaalu ärihuvid ja linlase huvid avaliku ruumi suhtes?