• OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,57%39 501,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,39
  • OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,57%39 501,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,39
  • 15.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erakanalid ootavad suurt reklaamitulude kasvu

TV3-le reklaami vahendava AT-Eetriaja ASi turundusdirektori Antero Laanela sõnul soovib TV3 reklaami sel aastal müüa 40 mln krooni eest. Umbes sama suurt reklaamikäivet prognoosib selleks aastaks ka Eesti Televisioon (ETV). Kanal 2 arvestab sel aastal 25 mln kroonise reklaamikäibega.
Möödunud aastal kasvas enim reklaamihind TV3s, kus keskmine reklaamisekundi hind oli 50 krooni, lausus Antero Laanela. Praegu on kõige kallim reklaam endiselt ETVs, kus mullu küündis reklaamisekundi hind Balti Meediateabe ASi projektijuhi Tanel Vooreli sõnul kuni 480 kroonini.
TV3 asepresident Andres Jõesaar rääkis, et riigitelevisiooni reklaam on kallis eelkõige parema levi ja stabiilsuse tõttu. Samuti sõltub reklaamihind ja -poliitika sihtrühmast, lisas ta.
Antero Laanela väitel osteti möödunud aastal TV3s reklaamiaega ligi 216 tundi, s.o 7,5% kogumahust. Ta lisas, et kümnendik lepingutest tehti kodumaiste tootjatega, ülejäänud reklaamiaja ostjad olid välisfirmad või nende esindused Eestis.
ETV programmidirektor Raul Rebane ütles, et 1996. aastal oli riigitelevisioonis sotsiaal-, teatri- ja kommertsreklaami kokku 120 tundi, mis moodustab 3,5% saadete üldmahust.
Reklaami piiramist või kaotamist riigitelevisioonis hakkab edaspidi sätestama rahvusliku ringhäälingu seadus.
Ringhäälingute liidu nõuandel tuleb avalik-õiguslikus ringhäälingus reklaam üldse kaotada. Sellega pole aga ei kultuuriministeerium ega ringhäälingu nõukogu nõus, ütles kultuuriministeeriumi nõunik Rein Veidemann.
Rebase sõnul tuleb riigitelevisiooni reklaamimahu vähendamisel kompenseerida saamata reklaamitulud muude vahenditega.
Nii 1996. a kui ka 1997. a toetas riik Eesti Televisiooni ligi 70 mln krooniga.
Riigi subsiidiumide toel võib ETV osta kallimaid saateid ja filme ning neil on parim levi, lausus Kanal 2 reklaamidirektor Kris Taska.
Seni on reklaamimahtude ning -raha kontrollimine jäetud riigitelevisiooni enda ülesandeks, riiklik kontroll aga puudub, kinnitasid kommertsjaamade reklaamimüüjad.
Raul Rebane nimetas riigitelevisiooni reklaamigrupi kontrollijatena audiitorfirmat Price Waterhouse'i ja ringhäälingu nõukogu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 16:52
Perefirma pärijatena nähakse lähedasi, ent samme selleks ei astuta
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele