• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 22.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klaipeda terminaal ei jää Ventspilsile alla

Kui praegu suudab Klaipeda naftaterminaal teenindada üksnes 30 000tonnise veeväljasurvega aluseid, siis edaspidi saab sadama süvendamisel 10,5 m-lt 14 m-le vastu võtta ka 50 000tonnise veeväljasurvega tankereid.
Pärast terminaali reservuaaride rekonstrueerimist suudab terminaal korraga vastu võtta 500 000 tonni nafta- ja keemiatooteid. Rekonstrueerimistööd on kavas lõpule viia hiljemalt tuleva aasta I kvartalis. Tööde maksumuseks on hinnatud 120 miljonit dollarit.
Varem spetsialiseerus Klaipeda sadam koos Odessaga masuudi ümberlaadimisele, Ventspilsi ja Novorossiiski kaudu transporditi toornaftat ning heledaid naftaprodukte. Neil aegadel laaditi Klaipedas aastas ümber 10 mln tonni naftatooteid. Endistest mahtudest on praeguseks säilinud kümnendik osa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Gusjatini sõnul tuleb «ellu jäämiseks» aastas ümber laadida vähemalt 6 mln tonni naftatooteid. Praegu on kindel, et Vene suuremate naftakompaniide hulka kuuluv Jukos hakkab aastas Klaipeda kaudu tarnima 2 mln tonni naftasaadusi. Tehingu tingimustesse kuulub 10% Klaipedos Nafta aktsiate müük firmale Wodisson (?veitsis registreeritud firma esindab Jukose huve Põhjamaades ja Lääne-Euroopas). Jukos kaalub ka Butinges Nafta aktsiate ostmist ja investeerimist plaanitavasse konsortsiumi Lietuvos Nafta.
Vene suurim naftakompanii Lukoil on teatanud, et Klaipeda terminaal firmat ei huvita, kuid terminaali kaudu tarnib naftatooteid mitu Lukoili kaubanduspartnerit.
Leedu jaoks on praegu peatähtis naftaveoste transiiditariifide liberaliseerimine. Tonni Vene nafta eksport Muuga sadama kaudu on täna 3--4 dollarit ning Ventspilsis 2--3 dollarit odavam kui Klaipeda terminaali kaudu. B&B-BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele