Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nike Ameerika spordijalatsiliiga tipus
Oma 4% tulususega on Nike Ameerika tippfirmade järjestuses kuuendal kohal selliste firmade järel nagu Amgen, Oracle, Worldcom, Microsoft ja Conseco.
Tegemist on eelkõige biotehnoloogia, telekommunikatsiooni- ja tarkvarafirmadega, kelle kõrvale jalatsitootja hästi ei sobi. Samas on ka spordijalatsite valmistamine muutunud äärmiselt peenelt arenenud tootmisalaks.
Veel kümme aastat tagasi eraldas Nike uurimis- ja arendustegevuseks 5 mln dollarit, tänavu on see summa 47 mln dollarit. Enam ei piisa õigest värvitoonist, jalanõul peavad olema lisaks mitmed spetsiifilised omadused.
Nike'i domineeriva positsiooni loomisel on andnud oma osa sellised sporditähed nagu Michael Jordan, Tiger Woods ja Sergei Fedorov. Arvatakse, et mullu kulutas firma reklaamile 643 mln dollarit ehk 10% käibest.
Tänavuseks prognoositud 9,3miljardilise käibe juures kontrollib Nike koduturust 43%. Lähimale konkurendile Reebokile kuulub 16 protsenti turust.
Nii nagu ka Coca-Colal, on Nike'i koduturg üsna küllastunud, mistõttu suurimat juurdekasvu on oodata välismaalt. Praegu kontrollib Nike 27 protsenti maailma spordijalatsite turust. DI