• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nike Ameerika spordijalatsiliiga tipus

Oma 4% tulususega on Nike Ameerika tippfirmade järjestuses kuuendal kohal selliste firmade järel nagu Amgen, Oracle, Worldcom, Microsoft ja Conseco.
Tegemist on eelkõige biotehnoloogia, telekommunikatsiooni- ja tarkvarafirmadega, kelle kõrvale jalatsitootja hästi ei sobi. Samas on ka spordijalatsite valmistamine muutunud äärmiselt peenelt arenenud tootmisalaks.
Veel kümme aastat tagasi eraldas Nike uurimis- ja arendustegevuseks 5 mln dollarit, tänavu on see summa 47 mln dollarit. Enam ei piisa õigest värvitoonist, jalanõul peavad olema lisaks mitmed spetsiifilised omadused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nike'i domineeriva positsiooni loomisel on andnud oma osa sellised sporditähed nagu Michael Jordan, Tiger Woods ja Sergei Fedorov. Arvatakse, et mullu kulutas firma reklaamile 643 mln dollarit ehk 10% käibest.
Tänavuseks prognoositud 9,3miljardilise käibe juures kontrollib Nike koduturust 43%. Lähimale konkurendile Reebokile kuulub 16 protsenti turust.
Nii nagu ka Coca-Colal, on Nike'i koduturg üsna küllastunud, mistõttu suurimat juurdekasvu on oodata välismaalt. Praegu kontrollib Nike 27 protsenti maailma spordijalatsite turust. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele