Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas mõjutab seadus reklaamiagentuure?

    Reklaamiseaduse mõju kohta on praegu raske midagi öelda.
    Kui näiteks tubaka reklaamimise keeld läheb käima, siis tuleb oodata ja vaadata, kui tõsiselt seda keeldu hakatakse võtma ja kas tuleb ka mingisuguseid kohtupretsedente, kui seadust hakatakse rikkuma.
    Meie seisukoht on see, et kui seadus isegi on jabur, kuulub ta täitmisele selles ulatuses, kuidas teda tõlgendatakse ja kuidas sellest on võimalik aru saada.
    Mis mind murelikuks teeb, on see, et on võetud vastu selline seadus, mis võimaldab väga palju tõlgendamisvõimalusi kodanikele ja instantsidele.
    Probleem on juba praegu näiteks keeleseadusega, mingisugustes kohtades nõutakse laulude tõlkimist ja mingisugustes ei nõuta. Seetõttu ei tea kunagi, kuidas vastuvõtja reklaamist aru saab.
    Reklaamiseadusel ei pruugi reklaamiagentuuride majandustulemustele mingit tõsist mõju olla, sest on ju selge, et tubaka reklaami keelustamine pole tootjatele mingi uudis ja küllap leitakse oma toodangu reklaamimiseks teisi teid.
    Kui me räägime reklaamiagentuuride käibe kasvust, siis on see seotud agentuuride enda kasvuga, mis omakorda näitab, et majandus on tervikuna tõusuteel. Firmadel on vaja rohkem reklaamida.
    Võib-olla on asi ka selles, et Eesti ja kogu Baltimaade turg muutub ahvatlevamaks. Need, kes siia on investeerinud varasematel aastatel, näevad, et asi läheb ka reklaami poolest tõsisemaks, konkurents kasvab ja investeeringute tasuvus võib reklaamita langeda.
    Aga seadus mõjutab agentuure vähe, olenevalt sellest, kellel on rohkem tubakakliente, kellel vähem. Kõik sõltub klientide struktuurist ja konkreetsetest sammudest tulevikus.
    Reklaamiturg tervikuna ikkagi kasvab, sellepärast et kuigi enamik rahvusvahelisi kaubamärke on turul, läheb konkurents järjest tihedamaks. Me näeme omast käest, et reklaamieelarved kogu aeg suurenevad.
    Reklaamiseadus kindlasti mingit mõju avaldab, eriti esimesel etapil. Kui agentuur on harjunud väga palju printreklaami kasutama, tekitab see kindlasti algul väikese mõõnaperioodi. Kuid edaspidi mõeldakse teiste vahendite peale ja pikas perspektiivis pole olulist mõju. Seda näeb teiste riikide kogemustest, kus on ju ka tubaka ja alkoholi reklaamimine keelatud.
    Reklaamiseadus mõnin-gaid agentuure puudutab, mõningaid mitte. See oleneb tubakaklientide osakaalust. Meid ta eriti ei puuduta ja ma arvan, et ega tubakatootjad seaduse mõjul vähem reklaamima ei hakka. Reklaam läheb lihtsalt teistesse kanalitesse ja saab teistmoodi teostatud.
    Praegu liiguvad agentuuride käibed ülespoole. Meie täheldame reklaamituru kasvu taga kohalike firmade aktiviseerumist. Oli ka viimane aeg, sest välismärgid on liiga kaua konkurentsitult siin turuosasid haaranud. Eesti märgid hakkavad ka väljapoole minema ja see tähendab kohalikele agentuuridele loomulikult tööd.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.