• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 20.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas mõjutab seadus reklaamiagentuure?

Reklaamiseaduse mõju kohta on praegu raske midagi öelda.
Kui näiteks tubaka reklaamimise keeld läheb käima, siis tuleb oodata ja vaadata, kui tõsiselt seda keeldu hakatakse võtma ja kas tuleb ka mingisuguseid kohtupretsedente, kui seadust hakatakse rikkuma.
Meie seisukoht on see, et kui seadus isegi on jabur, kuulub ta täitmisele selles ulatuses, kuidas teda tõlgendatakse ja kuidas sellest on võimalik aru saada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis mind murelikuks teeb, on see, et on võetud vastu selline seadus, mis võimaldab väga palju tõlgendamisvõimalusi kodanikele ja instantsidele.
Probleem on juba praegu näiteks keeleseadusega, mingisugustes kohtades nõutakse laulude tõlkimist ja mingisugustes ei nõuta. Seetõttu ei tea kunagi, kuidas vastuvõtja reklaamist aru saab.
Reklaamiseadusel ei pruugi reklaamiagentuuride majandustulemustele mingit tõsist mõju olla, sest on ju selge, et tubaka reklaami keelustamine pole tootjatele mingi uudis ja küllap leitakse oma toodangu reklaamimiseks teisi teid.
Kui me räägime reklaamiagentuuride käibe kasvust, siis on see seotud agentuuride enda kasvuga, mis omakorda näitab, et majandus on tervikuna tõusuteel. Firmadel on vaja rohkem reklaamida.
Võib-olla on asi ka selles, et Eesti ja kogu Baltimaade turg muutub ahvatlevamaks. Need, kes siia on investeerinud varasematel aastatel, näevad, et asi läheb ka reklaami poolest tõsisemaks, konkurents kasvab ja investeeringute tasuvus võib reklaamita langeda.
Aga seadus mõjutab agentuure vähe, olenevalt sellest, kellel on rohkem tubakakliente, kellel vähem. Kõik sõltub klientide struktuurist ja konkreetsetest sammudest tulevikus.
Reklaamiturg tervikuna ikkagi kasvab, sellepärast et kuigi enamik rahvusvahelisi kaubamärke on turul, läheb konkurents järjest tihedamaks. Me näeme omast käest, et reklaamieelarved kogu aeg suurenevad.
Reklaamiseadus kindlasti mingit mõju avaldab, eriti esimesel etapil. Kui agentuur on harjunud väga palju printreklaami kasutama, tekitab see kindlasti algul väikese mõõnaperioodi. Kuid edaspidi mõeldakse teiste vahendite peale ja pikas perspektiivis pole olulist mõju. Seda näeb teiste riikide kogemustest, kus on ju ka tubaka ja alkoholi reklaamimine keelatud.
Reklaamiseadus mõnin-gaid agentuure puudutab, mõningaid mitte. See oleneb tubakaklientide osakaalust. Meid ta eriti ei puuduta ja ma arvan, et ega tubakatootjad seaduse mõjul vähem reklaamima ei hakka. Reklaam läheb lihtsalt teistesse kanalitesse ja saab teistmoodi teostatud.
Praegu liiguvad agentuuride käibed ülespoole. Meie täheldame reklaamituru kasvu taga kohalike firmade aktiviseerumist. Oli ka viimane aeg, sest välismärgid on liiga kaua konkurentsitult siin turuosasid haaranud. Eesti märgid hakkavad ka väljapoole minema ja see tähendab kohalikele agentuuridele loomulikult tööd.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele