Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laenuraha maanteele appi

    Autojuhid, kes Eesti suure-matel maanteedel juba aastaid ja kohati aastakümneidki nagu ehitustandril on sunnitud sõitma, vist ei oskagi enam midagi teistsugust autoaknast näha soovida.
    Tee-ehitus on ühiskonna jaoks niivõrd oluline valdkond, et Äripäeva arvates tasuks kaaluda laenuvõtmist selle kiirendamiseks. Oleks väga piinlik, kui 21. sajandi künnisel hakataks Eestimaal asfaltteid uuesti kruusateedeks muutma, et neil üldse liigelda saaks, nagu on hoiatanud maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus.
    Praegu ei kata riigieelarvest ja mitmest transpordimaksust aastas saadav raha teede ja tänavate korrashoiukski vajaminevat summat. Rahanappus pärsib oluliselt suuremate objektide ehitamist või rekonstrueerimist, sest raha ei jätku hädapärasekski.
    Maanteeameti arvestuste kohaselt kestab selline olukord ka maksukorralduses kavandatavate muudatuste sisseviimisel veel kuni aastani 2001. Muudatuste korral tuleb toetada põhimõtet, et mootorsõidukimaksu diferentseeritaks sõiduki massist ja mootorikütuse aktsiisi kütuse keskkonnaohtlikkusest lähtuvalt.
    Laenuvõtmisel võiks peatähelepanu pöörata kolmele magistraalile: Tallinn--Tartu, Tallinn--Narva ja Tallinn--Pärnu--Ikla. Esmatähtis oleks neist muidugi Tallinna--Tartu suund, kus ülekoormus kõige suurem.
    Eesti olusid arvestades polegi tarvis, et nendest saaks kohe sellised kiirteed nagu näiteks Saksamaal. Piisaks kahest sõidureast kummaski suunas, kus saaks sõita kiirusega 110--120 km/h. Või koguni ühest sõidureast, millel on iga mõne kilomeeri tagant nn tasku, et saaks kiiremaid sõidukeid vahepeal mööda lasta.
    Samuti pole vaja, kui see just hädatarvilik pole, kulutada raha kallite mitmetasandiliste ristmike väljaehitamiseks. Seda on aega edaspidi teha, kui selle järele tõesti vajadus tekib.
    Korraliku tee juurde kuulub ka korralik märgistus, mis aitaks liiklemist praegugi paremini korraldada. Mõneski kohas on teeservas piisavalt ruumi, mis praegu kasutamist ei leia, kuid hea märgistuse korral kasutatav oleks.
    Maanteeameti hinnangul nõuaks Tallinna--Tartu kiirtee valmisehitamine 1,5 miljardit krooni. Tallinna--Narva suunal saaks kunagi alustatud tööd lõpetada ja ülejäänud kriitilisemad paigad normaalsesse sõidukorda viia umbes 250 miljoni ja Tallinna--Pärnu--Ikla maanteel umbes 100 miljoni krooni eest. Tee-ehituse tehnoloogiliste iseärasuste tõttu kuluks selleks kõigeks isegi piisava hulga raha korral vähemalt kolm aastat.
    Riho Sõrmuse sõnutsi loode-takse aastatel 1998--2000 saada Phare programmilt tagastamatu abina 10--12 miljonit eküüd ehk 157,5--189 miljonit krooni aastas. Välislaenu võtmine selle kõrval või selle asemel, kui taotlust ei peaks rahuldatama, polevat nende otsustada.
    Maanteeamet peaks toimetuse arvates siiski omalt poolt rohkem aktiivsust üles näitama. Arvestades seda, et Phare raha kasutamise kohta osatakse iga kilomeetri kohta aru anda, oskavad ameti esindajad ka laenuvõtmise üle otsustajate jaoks kindlasti numbreid paberile panna.
    Eesti välislaenud moodustavad praegu umbes viis protsenti sisemajanduse kogutoodangust, seega on meil n-ö laenamise varu piisavalt.
    Et riigil või riigi toetusel tee-ehituseks odavat laenu saada on üsna tõenäoline, võiks kaaluda vähemalt peamistel maanteedel võimalikult kiiresti sujuv ja viperusteta liiklemine toimima saada.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Võlgades arendusega seotud ehitusfirma läks pankrotti
Neljapäeval kuulutati välja ehitusfirma ASSG Construction pankrot – see on ettevõtte, kes vastutas skandaalse Teletorni Kodude ehitamise eest. Just seda firmat süüdistas arendaja raha väljaviimises.
Neljapäeval kuulutati välja ehitusfirma ASSG Construction pankrot – see on ettevõtte, kes vastutas skandaalse Teletorni Kodude ehitamise eest. Just seda firmat süüdistas arendaja raha väljaviimises.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.