• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 08.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tootemark on kvaliteeditõotus

Hommikueineks Kelloggsi karpi avades teame täpselt, mis värvi, maitse ja krõbedusega helbed on. Meie ootused on teadvustatud, kindlat marki ostes ei mõtle me kvaliteedile -- see on alati sama. Kuidas me seda teame? Usk nende toodete stabiilsesse kvaliteeti on aja jooksul meie teadvusse söövitatud. Tootemark on kvaliteeditõotus lakooniliselt kujundatud vormis, mis kannab kontseptsiooni ja arenguprotsessi, tema väärtus kujuneb tarbijate teadvuses.
Mõne marketingijuhi ettekujutus tootemargist (brand mark) on üsna udune. Ta tunneb instinktiivselt, et temagi firma toode vajab pakendit ja nime. Nüüd läheb asi keeruliseks, sest tuleb selgeks teha, mis vahe on firmamärgil ja tootemargil, ning tunnetada, et tootemargi sümbol, etikett ja pakend ei ole asjad omaette, vaid osa turundusprotsessist. Pahatihti saab aeg otsa ja trükki saadetakse kiirustades kujundatud, kontseptsioonita etikett või pakend. Toode näeb poeriiulil välja nagu teisedki kirjud läti või ungari tooted. Loodetud müügihüpet ei tule. Firma jääb ootama järgmist maketingidirektorit, kes, toetudes oma instinktiivsele tundele, käivitab uue kampaania tootemargi loomiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele