30. september 1997
Jaga lugu:

Eesti autovedajad ületavad piiri võltslubadega

«Load on võltsitud väga professionaalselt, « ütles Toivo Kuldkepp Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist (ERAA). Kuldkepp lausus, et loa blanketil on võltsitud mõlemad ERAA pitsatid ning loa ülaosas paiknev vöötkleebis. See annab alust arvata, et võltsimisega tegelevad oma ala tõelised profid, kes kasutavad korralike trükikodade abi ning teenivad sellega palju raha, lausus Kuldkepp.

Kuldkepi sõnul on tegu veolubadega, mis maksavad Eesti-Vene piiril 250 USA dollarit ehk 3500 krooni. Samas müüakse võltsinguid 100 kuni 200 dollari eest ehk 1400 kuni 2800 krooni eest.

«Ma ei saa aru, miks vedajad võtavad enesele selliste summade puhul nii suurt riski,» küsis Kuldkepp.

Venelaste andmetel on praegu tabatud üle kaheksa Eesti veofirma. Me oleme palunud vahelejäänud veofirmadel 3. oktoobriks saata selgitused, ütles Kuldkepp.

Vene pool on saatnud ERAA-le kirja, kus teatab, et palub piiril toimunu kohta selgitust. Lisaks teatasid Vene ametivõimud, et piiril võltslubadega vahelejäänud firmade nimed sisestatakse andmepanka ning neid võidakse Venemaale enam mitte kunagi lasta.

Kus või kes võltslube trükib, ei ole Kuldkepi väitel praegu veel teada. Tema hinnangul on võltsijaid raske tabada, sest veidi aja eest ei õnnestunud välja selgitada isikuid, kes samuti üritasid ERAA pitsatit võltsida. «Me andsime asja isegi majanduspolitseisse, « lisas ta.

Küsimusele, kust võltsload autovedajatele võivad sattuda, vastas autovedudega tegeleva ASi SVEX Eesti tegevjuht Jaan Lepp, et teab autovedajaid, kes on neid ise valmistanud.

Ma ei õigusta mitte ühtegi võltsimist, kuid ma saan ka aru, miks autovedajad on neid järele teinud, ütles Lepp. Eriti püüti sellega tegeleda ajal, mil Venemaa ei eraldanud Eestile veolube ega müünud neid ka piiril, selgitas ta. Autovedajatel aga oli ju vaja kuidagi Venemaale pääseda, rääkis Lepp.

Jaga lugu:
Hetkel kuum