• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 01.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti autovedajad ületavad piiri võltslubadega

«Load on võltsitud väga professionaalselt, « ütles Toivo Kuldkepp Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist (ERAA). Kuldkepp lausus, et loa blanketil on võltsitud mõlemad ERAA pitsatid ning loa ülaosas paiknev vöötkleebis. See annab alust arvata, et võltsimisega tegelevad oma ala tõelised profid, kes kasutavad korralike trükikodade abi ning teenivad sellega palju raha, lausus Kuldkepp.
Kuldkepi sõnul on tegu veolubadega, mis maksavad Eesti-Vene piiril 250 USA dollarit ehk 3500 krooni. Samas müüakse võltsinguid 100 kuni 200 dollari eest ehk 1400 kuni 2800 krooni eest.
«Ma ei saa aru, miks vedajad võtavad enesele selliste summade puhul nii suurt riski,» küsis Kuldkepp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Venelaste andmetel on praegu tabatud üle kaheksa Eesti veofirma. Me oleme palunud vahelejäänud veofirmadel 3. oktoobriks saata selgitused, ütles Kuldkepp.
Vene pool on saatnud ERAA-le kirja, kus teatab, et palub piiril toimunu kohta selgitust. Lisaks teatasid Vene ametivõimud, et piiril võltslubadega vahelejäänud firmade nimed sisestatakse andmepanka ning neid võidakse Venemaale enam mitte kunagi lasta.
Kus või kes võltslube trükib, ei ole Kuldkepi väitel praegu veel teada. Tema hinnangul on võltsijaid raske tabada, sest veidi aja eest ei õnnestunud välja selgitada isikuid, kes samuti üritasid ERAA pitsatit võltsida. «Me andsime asja isegi majanduspolitseisse, « lisas ta.
Küsimusele, kust võltsload autovedajatele võivad sattuda, vastas autovedudega tegeleva ASi SVEX Eesti tegevjuht Jaan Lepp, et teab autovedajaid, kes on neid ise valmistanud.
Ma ei õigusta mitte ühtegi võltsimist, kuid ma saan ka aru, miks autovedajad on neid järele teinud, ütles Lepp. Eriti püüti sellega tegeleda ajal, mil Venemaa ei eraldanud Eestile veolube ega müünud neid ka piiril, selgitas ta. Autovedajatel aga oli ju vaja kuidagi Venemaale pääseda, rääkis Lepp.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele