Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Postiljonid vallutavad kindlustusturgu
Uue tootega seotud ASA valdusfirma AB Kindlustuse Grupi turundusjuht Vello Purre ütleb, et postiljonide abil müüdav toode on mõeldud pensionäridele, kes pole seni jaksanud kindlustust osta.
Purre selgitab, et erinevalt traditsioonilisest varakindlustusest ei vaadata selle toote puhul kindlustatava vara eelnevalt üle ega tehta vara hindamist. Postiljoni roll piirdub tema sõnul poliisi täitmisega, kahjude tekkimise korral peab klient ühendust võtma lähima ASA esindusega.
Kahjusid käsitletakse Purre väitel tavalises korras. «Inimene esitab meile avalduse, millele ta lisab kas politsei, tuletõrje või veevärgi tõendi õnnetuse toimumise kohta,» selgitab Purre.
«Edasi on juba kindlustusseltsi asi, kas ja kuidas esitatud andmeid kontrollitakse,» lisab ta.
ASi Eesti Kindlustus kindlustusdirektor Mihkel Uibopuu väidab, et ASA uue toote ainus eesmärk on läbimüügi suurendamine. «Kui vara ei hinnata, on poliise ääretult mugav müüa ja lepinguid sõlmida,» sõnab Uibopuu.
«Segaseks jääb kahjukäsitluse pool ja tõenäoliselt võib tulla paksu pahandust, kuna tegelikku kaitset ei ole kindlustusvõtjale tagatud,» lisab Uibopuu.
Samas juhib konkureeriva kindlustusfirma esindaja tähelepanu sellele, et kahju toimumise tõenäosus on väike, seda enam, et pensionärid on valdavalt kodus ja hoiavad oma varal silma peal. «Kui isegi pool protsenti kindlustusvõtjatest petta saab, on see pisiasi, kuna kõik ülejäänud on rahul, arvates, et nende vara on lõpuks kaitstud,» lausub Uibopuu.
Leks Kindlustuse ASi turundusjuht Pille Kaselo tunnistab, et ASA uus toode võib tõsiselt turgu rikkuda. «Kui inimene ostab poliisi ja õnnetuse korral õiglast hüvitist ei saa, siis pettub ta paratamatult mitte ainult ASAs, vaid kindlustuses tervikuna,» väidab ta.
Vello Purre lükkab tagasi üldlevinud ettekujutuse, et kindlustuspoliise peaksid müüma ainult asjatundjad. «Spetsialist töötab välja toote, aga müüa saame ka meie teiega,» kinnitab Purre.
Pille Kaselo väitel peab iga kindlustusvõtja enne poliisi sõlmimist saama igakülgset informatsiooni nii kindlustuslepingu, erinevate riskide kui kahjukäsitluse korra kohta. Kaselo nendib, et postiljonid võivad loomulikult loota sellele, et pensionäridest kliendid, seda enam maapiirkonnas, ei ole kuigi põhjalikud küsijad.
Harjumaal asuva Ellamaa sidejaoskonna juhataja Rita Laurits tunnistab, et põgusat kindlustusalast koolitust on ASA töötajate käest saanud seni vaid sidejaoskondade juhatajad, mitte aga postiljonid. Laurits ütleb, et ka tema teadmised müüdavast kindlustustootest on üsna ebamäärased. «Meie ainult müüme, kõige muuga tegeleb arvatavasti ASA ise,» lausub Laurits.
Vello Purre ütleb, et esimesi tõsisemaid kokkuvõtteid uue kindlustustoote populaarsusest ja selle mõjust ASA Kindlustuse üldisele läbimüügile saab teha alles detsembris.
«Loomulikult oleme ära hinnanud selle toote võimaliku majandusliku efekti,» sõnab Purre. «Muidu poleks olnud põhjust seda tööd ja vaeva ette võtta.»
Ellamaa sidejaoskonna juhataja Rita Laurits kinnitab, et senise informatsiooni põhjal on vähemalt selle kandi pensionärid ASA uue kindlustustoote suhtes äärmiselt umbusklikud.
«Mõned ilmselt ei ole selles firmas kindlad, teised jälle väidavad, et Eesti Kindlustusest saab odavamalt,» märgib Laurits.