Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bussid saavad remondikoja
Balti Bussikeskuse juhataja Vello Laine ütles, et praegu on valmis remondikompleksi esimese etapi ehitustööd. Ehitustööde peatöövõtja on AS Wiklar ja ehituse kogumaksumus 13 miljonit krooni.
Laine rääkis, et Wiklar ehitas välja 1700 ruutmeetri suurused tootmispinnad ja osalised olme- ning administratiivruumid. Paigaldatud tootmisseadmed läksid maksma üle miljoni krooni.
Remondikeskuse vajaduse tingis Laine sõnul asjaolu, et ettevõtted on hakanud endale soetama uuemaid busse ja veokeid, mille tehniline hooldus ja remont on läinud järjest keerulisemaks ja nõuab kvaliteetsemat oskustööd.
Rahvusvahelist reisijatevedu korraldava ASi Mootorreisid juht Hugo Osula peab busside remondikeskust vajalikuks. Tema sõnul on Balti Bussikeskuse loomine vajalik ka seetõttu, et Eestis olev busside tehnohoolde kohta käiv oskusteave ja tehnilised võimalused koonduksid ühte kohta. «Ei saa nii, et Scania bussid on ühes keskuses, Setra omad teises ja Volvo omad hoopis kolmandas tehnilise hoolduse keskuses,» ütles Osula.
Praeguseks ei ole Balti Bussikeskus ühegagi neist kolmest suurest bussitootjast veel lepingut sõlminud.
Vello Laine rääkis, et remondikeskuse valmides saab Balti Bussikeskus ka päris uusi busse teenindada. «Üldiselt teenindame busse alates 1970. aastaist,» lisas ta.
Balti Bussikeskuse juhataja ütles, et tänu tehniliste võimaluste paranemisele saab ettevõte regulaarselt hooldust pakkuda kuni 80 bussile.
Praegu töötab Balti Bussikeskuse ASis 45 inimest.