Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mäng lennujuhtide tasuga

    Mõõdukate eelmisel nädalal tehtud riigieelarve parandusettepaneku kohaselt laekuksid järgmisel aastal Eestis ülelendude eest teenitavad 125 miljonit krooni riigieelarvesse, kust see summa eraldataks Lennuliiklusteeninduse ASile.
    Lennujuhid soovivad, et navigatsioonitasud laekuksid otse lennuliiklusteenindusega tegelevale firmale, kes saaks neid kasutada investeeringuteks ja palga maksmiseks. Lennujuhtide assotsiatsiooni president Üllar Salumäe ütles, et hoiatusstreik on vaid üks ja suhteliselt leebe viis, kuidas lennujuhid võivad riigikogule survet avaldada. «Oleme valmis minema ka kaugemale,» lisas ta.
    «Kui riigikogu hääletab eelarve teisel lugemisel rahanduskomisjonis Mõõdukate ettepaneku poolt, võtame omapoolsed meetmed kasutusele,» lubas Salumäe.
    Rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon on sätestanud, et navigatsioonitasud lähevad kõik lennuohutuse tagamiseks ja Eesti peab täitma rahvusvahelise tsiviillennunduse organisatsiooni põhimõtteid, kinnitas Eiki Nestor Mõõdukate fraktsioonist.
    «Asja iva on selles, et riik peab garanteerima, et navigatsioonitasude laekumine ei oleks kellegi eraäri, vaid raha läheks lennuohutuse tagamiseks,» lausus Nestor.
    Lähtuvalt äriseadustikust on ainuke võimalus teha seda nii, et navigatsioonitasud laekuvad riigieelarvesse, kust need eraldatakse täielikult lennujuhtimiseks, leidis Mõõdukate fraktsiooni liige.
    «Ma arvan, et oleme oma lennujuhtimist puudutava parandusettepanekuga kellelegi lihtsalt valusasti varba peale astunud,» ütles Nestor.
    Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Olev Raju leidis, et kemplemine navigatsioonitasude üle meenutab rohkem poliitilist mängu. Ta lausus, et loomulikult oleks mõistlikum, kui navigatsioonitasu laekuks otse tegutsemist alustava äriühingu kätte.
    «Kui tahame, et navigatsioonitasud laekuvad otse moodustatavale äriühingule, tuleks valitsusel raha kasutamise suhtes välja töötada uus seadus,» ütles Eiki Nestor.
    Nestori sõnul on poleemika tingitud sellest, et esimese parandusettepaneku kohaselt oli kirjas vaid 125 miljonit krooni tulude poolel, kuid polnud näidatud, kui palju lennujuhtimise keskus saab raha. «Teises ettepanekus on sees, et kogu raha läheb keskusele tagasi,» lausus Nestor.
    «Me oleme palunud lennujuhtimise keskusel näidata eraldi kulud, milleks raha kasutatakse, kuid pole vastust saanud,» sõnas Nestor.
    Üllar Salumäe tõi paralleeli, et kui lennujuhtide puhul võitlevad Mõõdukad selle eest, et navigatsioonitasu laekuks lennuliiklusteeninduse keskusele riigieelarve kaudu, siis lootside puhul seisavad nad selle eest, et lootsitasu laekuks lootsidele otse.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.