• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 17.11.97, 00:00

Mäng lennujuhtide tasuga

Mõõdukate eelmisel nädalal tehtud riigieelarve parandusettepaneku kohaselt laekuksid järgmisel aastal Eestis ülelendude eest teenitavad 125 miljonit krooni riigieelarvesse, kust see summa eraldataks Lennuliiklusteeninduse ASile.
Lennujuhid soovivad, et navigatsioonitasud laekuksid otse lennuliiklusteenindusega tegelevale firmale, kes saaks neid kasutada investeeringuteks ja palga maksmiseks. Lennujuhtide assotsiatsiooni president Üllar Salumäe ütles, et hoiatusstreik on vaid üks ja suhteliselt leebe viis, kuidas lennujuhid võivad riigikogule survet avaldada. «Oleme valmis minema ka kaugemale,» lisas ta.
«Kui riigikogu hääletab eelarve teisel lugemisel rahanduskomisjonis Mõõdukate ettepaneku poolt, võtame omapoolsed meetmed kasutusele,» lubas Salumäe.
Rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon on sätestanud, et navigatsioonitasud lähevad kõik lennuohutuse tagamiseks ja Eesti peab täitma rahvusvahelise tsiviillennunduse organisatsiooni põhimõtteid, kinnitas Eiki Nestor Mõõdukate fraktsioonist.
«Asja iva on selles, et riik peab garanteerima, et navigatsioonitasude laekumine ei oleks kellegi eraäri, vaid raha läheks lennuohutuse tagamiseks,» lausus Nestor.
Lähtuvalt äriseadustikust on ainuke võimalus teha seda nii, et navigatsioonitasud laekuvad riigieelarvesse, kust need eraldatakse täielikult lennujuhtimiseks, leidis Mõõdukate fraktsiooni liige.
«Ma arvan, et oleme oma lennujuhtimist puudutava parandusettepanekuga kellelegi lihtsalt valusasti varba peale astunud,» ütles Nestor.
Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Olev Raju leidis, et kemplemine navigatsioonitasude üle meenutab rohkem poliitilist mängu. Ta lausus, et loomulikult oleks mõistlikum, kui navigatsioonitasu laekuks otse tegutsemist alustava äriühingu kätte.
«Kui tahame, et navigatsioonitasud laekuvad otse moodustatavale äriühingule, tuleks valitsusel raha kasutamise suhtes välja töötada uus seadus,» ütles Eiki Nestor.
Nestori sõnul on poleemika tingitud sellest, et esimese parandusettepaneku kohaselt oli kirjas vaid 125 miljonit krooni tulude poolel, kuid polnud näidatud, kui palju lennujuhtimise keskus saab raha. «Teises ettepanekus on sees, et kogu raha läheb keskusele tagasi,» lausus Nestor.
«Me oleme palunud lennujuhtimise keskusel näidata eraldi kulud, milleks raha kasutatakse, kuid pole vastust saanud,» sõnas Nestor.
Üllar Salumäe tõi paralleeli, et kui lennujuhtide puhul võitlevad Mõõdukad selle eest, et navigatsioonitasu laekuks lennuliiklusteeninduse keskusele riigieelarve kaudu, siis lootside puhul seisavad nad selle eest, et lootsitasu laekuks lootsidele otse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele