Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mäng lennujuhtide tasuga

    Mõõdukate eelmisel nädalal tehtud riigieelarve parandusettepaneku kohaselt laekuksid järgmisel aastal Eestis ülelendude eest teenitavad 125 miljonit krooni riigieelarvesse, kust see summa eraldataks Lennuliiklusteeninduse ASile.
    Lennujuhid soovivad, et navigatsioonitasud laekuksid otse lennuliiklusteenindusega tegelevale firmale, kes saaks neid kasutada investeeringuteks ja palga maksmiseks. Lennujuhtide assotsiatsiooni president Üllar Salumäe ütles, et hoiatusstreik on vaid üks ja suhteliselt leebe viis, kuidas lennujuhid võivad riigikogule survet avaldada. «Oleme valmis minema ka kaugemale,» lisas ta.
    «Kui riigikogu hääletab eelarve teisel lugemisel rahanduskomisjonis Mõõdukate ettepaneku poolt, võtame omapoolsed meetmed kasutusele,» lubas Salumäe.
    Rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon on sätestanud, et navigatsioonitasud lähevad kõik lennuohutuse tagamiseks ja Eesti peab täitma rahvusvahelise tsiviillennunduse organisatsiooni põhimõtteid, kinnitas Eiki Nestor Mõõdukate fraktsioonist.
    «Asja iva on selles, et riik peab garanteerima, et navigatsioonitasude laekumine ei oleks kellegi eraäri, vaid raha läheks lennuohutuse tagamiseks,» lausus Nestor.
    Lähtuvalt äriseadustikust on ainuke võimalus teha seda nii, et navigatsioonitasud laekuvad riigieelarvesse, kust need eraldatakse täielikult lennujuhtimiseks, leidis Mõõdukate fraktsiooni liige.
    «Ma arvan, et oleme oma lennujuhtimist puudutava parandusettepanekuga kellelegi lihtsalt valusasti varba peale astunud,» ütles Nestor.
    Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Olev Raju leidis, et kemplemine navigatsioonitasude üle meenutab rohkem poliitilist mängu. Ta lausus, et loomulikult oleks mõistlikum, kui navigatsioonitasu laekuks otse tegutsemist alustava äriühingu kätte.
    «Kui tahame, et navigatsioonitasud laekuvad otse moodustatavale äriühingule, tuleks valitsusel raha kasutamise suhtes välja töötada uus seadus,» ütles Eiki Nestor.
    Nestori sõnul on poleemika tingitud sellest, et esimese parandusettepaneku kohaselt oli kirjas vaid 125 miljonit krooni tulude poolel, kuid polnud näidatud, kui palju lennujuhtimise keskus saab raha. «Teises ettepanekus on sees, et kogu raha läheb keskusele tagasi,» lausus Nestor.
    «Me oleme palunud lennujuhtimise keskusel näidata eraldi kulud, milleks raha kasutatakse, kuid pole vastust saanud,» sõnas Nestor.
    Üllar Salumäe tõi paralleeli, et kui lennujuhtide puhul võitlevad Mõõdukad selle eest, et navigatsioonitasu laekuks lennuliiklusteeninduse keskusele riigieelarve kaudu, siis lootside puhul seisavad nad selle eest, et lootsitasu laekuks lootsidele otse.
  • Hetkel kuum
Teadlasest poliitik: Bolt las lobistab – õigesti teeb!
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.