• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 18.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kroonu leib

Olen oma elus paar aastat ka riigiametniku leiba söönud. Mõne aja eest küsis kunagine kolleeg minult, miks Äripäev ametnikke vihkab. Ei vihka. Nii nagu firmaomanik on otseselt huvitatud tema raha kasutamisest firmas, nii tunneb ka maksumaksja huvi, kuidas tema rahaga käitutakse.
Paraku ei käi selle raha kasutamine sageli maksumaksjale meelepäraseid teid. Viimase aja markantseim näide on Kuressaare lennujaama direktor Illar Tenno, kes kokkuhoiu sildi all endale lennujaama 9 kuu käibest kallima ametiauto soetas.
Tenno ümber oli suvel poleemika seoses tema samaaegse töötamisega kahes riigiametis. Olles lennujaama pealik, sai ta ka Kuressaare linnavalitsuse arengu- ja rahandusosakonna juhatajaks. Kusjuures tema majanduslike huvide deklaratsioon sisaldas punkti «täiendavad tuluallikad» all napisõnalist «ei ole». Võimalik, et Tenno kolm erafirmat tõesti midagi sisse ei too, lennujaama direktorile siiski palka makstakse. Linnapea väitel mõlemal kohal täie pingega töötada suutev Tenno pidi siiski linnaametniku kohast loobuma, ta jätkab praegu linnavalitsuse poliitilise liikmena.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saaremaa ühe kalleima ametiauto kohta võib küll öelda, et lennujaamad on riigiettevõtted, mis ise vaatavad, kuidas oma eelarvega välja tulevad. Kui lennujaama eelarve võimaldab direktorile poolemiljonilise sõiduki soetada, tunduvad täiesti põhjendamatud pidevad käsi-pikal-nurinad remontivajava lennuraja üle.
Kroonu leib olevat kasin, aga kindel. Esimene pool, nagu paistab, alati paika ei pea. Ahvatlus maksumaksja raha isikliku mugavuseihaluse teenistusse kantida kipub teinekord väga suur olema. Sestap ka ajakirjanduse kõrgendatud huvi inimeste vastu, kellele maksumaksja palka jm rahalisi väärtusi võimaldab.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele