Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tänane hinnatõus näitab kartellikokkulepet

    Tänasest tõuseb ühe liitri bensiini aktsiisimäär 70 sendi võrra. See toob autojuhtide meelehärmiks lähiajal kindlasti kaasa bensiini jaehinna märgatava tõusu.
    Äripäeva arvates näitavad lähipäevad hästi ära, kas suurte kütuse jaemüügifirmade vahel on sõlmitud kardetud kütusehindade muutmise kokkulepe või mitte.
    Kui enamik suuri autokütuse müüjaid tõstab täna või lähematel päevadel võrdselt bensiini hinda ja seda hinnatõusu põhjendatakse mootorikütuse aktsiisimäära tõusuga, siis on kahtlematult tegemist kütusefirmade kokkuleppega.
    Sõltumata täna tõusnud aktsiisimäärast peaks lähinädalatel tanklates kütuse hind jääma samaks, sest bensiin, mida täna müüakse, ei ole maksustatud kõrgema aktsiisiga.
    Eelmised aktsiisitõusud on näidanud, et kütusefirmad on enne aktsiisi suurenemist agaralt endale varusid soetanud. Tallinna tolliinspektuuri ülema Toomas Udu kinnitusel ei ole erand ka seekordne aktsiisitõus. Udu hinnangul tuli novembris Eestisse kaks korda rohkem kütust kui varasematel kuudel ja tõenäoliselt on kõik vabad mahutid bensiiniga täidetud.
    See lubab naiivselt oletada, et detsembris bensiini hind uue aktsiisimäära tõttu veel ei tõuse. Bensiini hinna tõusule ei viita ka maailmaturul toimuv.
    Eesseisval paaril nädalal on kütusefirmadel küllalt palju võimalusi bensiini hinnaga mängida, et nii endale kliente üle meelitada. Saab näha, kas kütusefirmad selle peale lähevad või on nad oma äri ajamiseks valinud kergema tee: leppinud konkurentidega bensiini hinna tõstmises kokku.
    Selge on see, et regulaarselt toimuvast aktsiisimäära tõusust tulenevalt suureneb järgnevatel aastatel ka bensiini hind. Riigikogu otsuse kohaselt kerkib järgneval neljal aastal kütuse aktsiis igal aastal 50 sendi võrra.
    Kütuseaktsiisi järk-järguline suurendamine on õige, sest nii maksustatakse otseselt tarbimist. Samuti on õige põhimõte, et kütuseaktsiisist laekuvad summad suunatakse teede ehitusse ja parandusse. Samas peaks aga koos aktsiisimäärade tõusuga kaasnema otsese maksukoormuse vähenemine. Seda teed pole praegune valitsuskoalitsioon julgenud kahjuks minna.
    Kindlasti tuleb varsti ka see aeg, kus kütusehindu ei korrigeerita enam üheaegselt. Varsti on bensiiniliitri hind juba nii kõrge, et iga bensiini hinna muutus avaldab olulist mõju tarbimisele.
    Praegu sellist tasakaalupunk-ti veel saavutatud ei ole ja sellepärast ongi kartellikokkuleppe-hõngulised hinnatõusud võimalikud, sest keegi suurtest kütusefirmadest ei ole huvitatud salajasel kokkusaamisel kokku lepitud hinnataseme murdmisest.
    Toimetus usub, et koos bensiini hinna tõusuga muutub ka bensiini jaemüügifirmade vaheline konkurents aktiivsemaks ja karmimaks. Sellepärast soovitaks tarbijatele soetada endale mitme kütusefirma kliendikaart. Mingeid lisakulutusi see kliendilt ei nõua, aga samas muudab bensiinimüüjate vahel valiku tegemise vabamaks ja ka soodsamaks.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.