Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamihindajad
Eile määras valitsus, et järelevalvet reklaamiseaduse üle hakkavad teostama tarbijakaitseinspektsioon, pangainspektsioon, ravimiamet ja politseiamet. Igaüks oma pädevusse kuuluva valdkonna piires.
Reklaamindus on mõistetavalt keeruline ning kohati piire ja raame lõhkuv tegevusala, mille puhul võib valdkondadesse lahterdamisega raskusi ette tulla. See lubab ennustada, et nii mõnigi reklaamklipp, plakat, tekst vms kuulub kahe või koguni enama nimetatud ametkonna pädevusse. Tallinnas pole sel juhul asi ehk kuigi hull. Küllap tulevad siis asjaomased ametnikud sündmuskohale kokku ja räägivad asja selgeks.
Mis saab aga siis, kui hinnangut ootab mõni külapoe seinale kleepsutatud reklaampilt? Kas tormab kohale kõrge komisjon pealinnast või moodustatakse volitatud tsensuuribrigaad, kuhu kuuluvad kohalik konstaabel ja apteeker, lähima pangakontori teller ning küla käredaima sõnaga tarbijate eestkõneleja?