• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 21.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõidukimaksu otsus viibib

Õiguskantsler Eerik-Juhan Truuväli juhtis valitsuse tähelepanu asjaolule, et maksumaksjal lasub kohustus sõidukimaksu tasuda, kuid seaduseelnõu seab talle lisaks kohustuse maksumaksmist tõendada, mis on maksuameti ülesanne.
Justiitsminister Paul Varul osutas, et piisavalt selgelt polnud eelnõus tagatud kontroll välisfirmade filiaalidele ja esindustele kuuluvate autode maksustamise üle.
Mootorsõidukimaksuga kavatseb valitsus suunata omavalitsuste eelarvesse kuni 200 miljonit krooni aastas teede ja tänavate korrashoiuks ning liikluse korraldamiseks. Maksustatakse Eesti autoregistris registreeritud mootorrattad, sõiduautod, veoautod, autobussid ja nendega veetavad haagised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõiduautode kategoorias näeb valitsus diiselmootoriga sõidukile ette suurema maksu kui bensiinimootoriga sõidukile. Näiteks kuni 1300kg täismassiga bensiinimootoriga sõiduki omanik peab hakkama maksma 230 krooni aastas, diiselmootoriga sõiduki omanik aga 460 krooni.
Seaduseelnõu praeguses variandis hakkaks mootorsõidukimaks kehtima 1. juulil. Rahandusminister Mart Opmanni sõnul oleks otstarbekas kehtestada uus maks 1. jaanuaril 1999 koos riigieelarvega. Ta lisas, et valitsus annab tõenäoliselt järele kohalike omavalitsuste survele kehtastada maks selle aasta juulis.
Riigikogu rahanduskomisjoni aseesimees, reformierakondlane Jürgen Ligi ütles, et opositsiooni ei rahulda valitsuse kava tõsta maksukoormust ja rakendada uus maks poolest aastast. «Maks kavandatakse omandimaksuna, kuid maapiirkondade suhtes, kus vana Moskvit? aetakse välja vaid hädapärast, pole see õiglane,» ütles Ligi.
Mootorsõidukimaksu eelnõu oli valitsuse ja rahanduskomisjoni esitatuna mullu riigikogus arutusel, kuid riigikogu jättis eelnõu Reformierakonna, Isamaaliidu ja Mõõdukate ettepanekul septembris menetlusest välja.
Maksu rakendamine nõuab 6 mln krooni lisakulutusi riigieelarvest ja 30 uue töökoha loomist maksuametisse. Opmann ütles, et vajalik raha leitakse valitsuse reservfondist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele