«Ikka jäin pool tundi hiljaks,» vabandab Aivar Kuivkaev kell neli koridorisügavikust oma kabineti ukse poole kiirustades. Nõupidamine liikluskorralduskeskuses, põige linna kommunaalametisse tegemisi kooskõlastama ja tagasi Mustamäe teele endise ME Tallinna Eriautobaas peakorterisse, loetleb ta päevaseid tegemisi. «Põhitööks polegi veel mahti saanud, loodan, et Äripäev on viimane,» viskab Kuivkaev nalja.
Samas heliseb mobiiltelefon ja Kuivkaevu vastustest on aru saada, et keegi ametivend uurib põhjalikult, millal Tallinna tänavad lumest puhtaks saavad.
Endise eriautobaasi jagunemisel tekkinud ASi Tänavapuhastus ülesanne on hoida lumest puhtad kõik Tallinna suuremad tänavad, kus liiguvad bussid, trollid.
«Nii ootamatut talve kui seekord ei tule küll ette,» vangutab üle kümne aasta autobaasis töötanud Kuivkaev pead. Kuid ta tunnistab, et linnapuhastusele pühendus vaevalt pool aastat tagasi.
Kõigest hoolimata võis Kuivkaev teisipäeval juba veidi rahulikumalt hingata. «Hommikuks olid peamagistraalid suhteliselt korras, enamasti asfalt väljas,» võtab ta kokku neli magamata ööd ja kolm kiiret päeva alates reede öösel puhkenud lumetormist.
Kuivkaev kirjeldab esimest tormiööd, kui lumesadu ja keeristorm masinad teedel seisma sundis. «Nad lihtsalt ei näinud, kuhu sõita,» meenutab ta.
Normaalse saju korral on tema meeskonnal lume koristamiseks aega maksimaalselt üksteist tundi, millest neli esimest kuluvad liiva-soolasegu puistamisele ja seitse järgmist tänavate sulanud lumelögast puhastamisele.
Kui palju lumekoristuse operatsioon maksma läheb, Kuivkaev rääkida ei soovi. «Linnakodanik läheb kadedaks,» põhjendab ta. Kiirelt asub ta selgitama, kui palju lumesuppi tekitav liiva-soolasegu soolapuistamisest odavam tuleb ja kuidas sel aastal peale liiva ka graniidisegu teedele puistatakse.
Kuivkaev tunnistab, et raha on linn lumekoristuseks eraldanud piisavalt. «Ei saa öelda, et rahapuudusel on midagi tegemata jäetud. Pigem on olnud ilmastik meie võimsustest üle.»
Küsimusele, kas lõppeks iga-aastane lumesõda Tallinnas siis, kui linn ostaks praegu käsutada olevale 17 liivapuisturile ja 24 sahkautole tehnikat juurde, vastab Kuivkaev küsimusega: «Kas on õige laiendada lõputult üht firmat või tuua turule konkurendid?»
Tallinna teedest kolmandikku koristava Tänavapuhastuse jõulisim konkurent on AS Vare, kes Lasnamäe teed-tänavad oma hoole alla on võtnud.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Enimloetud
5
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele