Tellija: AS Hansatee
Laevaehitus: Balti Laevaremonditehas
Üldehitus: Merko Ehitus, Auma Ehitus (baar Fantasy)
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sisekujundus: Pille Lausmäe, Inspira Sisustuse AS
Mööbel: lauad -- AS Posteraal, pehme mööbel -- AS Tarmeko, mööbli uuendus -- AS Standard
Valgustus, metallkonstruktsioonid: AS Steel Line
Lagi: AS Favor
Infosüsteem: Leonardo Disain
Kardinad: AS Päikesemaa
Ümberehituse maksumus: 50 miljonit krooni
Vabariigi aastapäeval suundus merele esimene Eestis ümber ehitatud reisilaev. Nii Fantaasia sisekujunduse idee kui ka teostus pärineb kohalikelt ettevõtjatelt ja sisustamisel kasutati suures osas Eesti toodangut.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ASi Hansatee avalike suhete konsultant Malle Aleksius nentis, et reisilaeva pole Eestis keegi varem ümber ehitanud, samuti pole Eestis ühtki laevaarhitekti ega -kujundajat, see muutis töö keeruliseks, kuid kordumatuks ja huvitavaks.
«Ainult laeva sisustamisele spetsialiseerunud inimesed lähtuvad iga uue töö juures kindlast mallist, seepärast suutsid eesti sisearhitektid pakkuda värskeid ja ehk laevaehituslikult isegi harjumatuid ideid,» selgitas Malle Aleksius.
Aga lausa imepärane on see, et Inspirale anti väga suure objekti sisekujundusprojekti -- kaheksast tekist ehitati ümber neli, uue sisustuslahenduse said kõik kajutid -- koostamiseks aega vaid kaks nädalat. Pille Lausmäe ütles, et Inspira sai kõiki büroo jõude mobiliseerides ja väga täpselt tööd jagades selle ülesandega hakkama. Tõsi küll, tööjooniseid ja lõplikke lahendusi pakuti välja ehituse käigus kuni viimase hetkeni. Fantaasia sisekujunduses lõid kaasa Inspira kaks noort sisearhitekti Toomas Korb ja Tarmo Piirmets, tänu kellele Pille Lausmäe hinnangul omandaski laev reisilaevanduses harva nähtava modernse stiili.
Raskemaks tegi projekteerimise laevaehituse eripärade mittetundmine, nii tuli peale kujundusidee mõelda ka sellele, et kasutada võib vaid tulekindlaid materjale ja kõik detailid tuleb kindlalt kinnitada.
«Minu kujutelmade järgi on laevad puidust, kuid projekteerima asudes selgus, et tänapäeva nõuetele vastava laeva ehitusel võib kasutada plekki, spetsiaalseid kangaid ja laminaati,« rääkis Pille Lausmäe.