Kolmapäeval avaldas maailma kullanõukogu (World Gold Council -- WGC) järjekordse ülevaate kollase väärismetalli tarbimisest. Kulla tarbimine kasvas 1997. aastal 9% võrra 2935 tonnini. WGC jälgib nõudlust-tarbimist maailma 25 olulisemas riigis. Arengumaades kasvas tarbimine 13% võrra ning arenenud riikides 1%. Suurim oli tarbimise kasv Indias (45%). Reokrdilised tarbimismahud olid möödunud aastal ka USAs, Türgis, Araabia Ühendemiraatides, Suurbritannias ja Vietnamis.
Euroopa riikides kasvas kulla tarbimine enim Suurbritannias (25%). Euroopa suurima tarbija, Itaalia kullanõudlus kasvas «vaid» 5%. Arenenud tööstusriikides toimus nõudluse kasv peamiselt väikeinvestoritele huvipakkuvate kuldmüntide arvel. Nõudlus viimaste järgi kasvas möödunud aasta neljandas kvartalis 104% võrra, aastaseks kasvuks 32%. Kuldmüntide populaarsuse tõus on seletatav soodsa hinnaga. Möödunud aasta jooksul langes kullauntsi hind 80 dollari võrra ehk 22%.
Paljuräägitud ametliku sektori (riikide keskpangad ning rahvusvahelised finantsorganisatsioonid) kullavarud vähenesid möödunud aasta 11 kuu jooksul 21,7 mln untsi ehk umbes 2% võrra. Viimane teade ametlikust kullamüügist tuli kolmapäeval, mil T?ehhi Rahvuslik Pank teatas, et müüs 1997. aasta jooksul 25 tonni oma kullavarudest ning pärast müügitehingu lõppu jääb keskpanga reservidesse 25 tonni kulda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
New Yorgis asuv konsultatsioonifirma CPM Group avaldas prognoosi hõbeda nõudluse-pakkumise kohta järgmiseks aastaks. Prognoosi kohaselt jääb hõbe ka käesolevaks aastaks investorite huviorbiiti. Lisaks kasvab tööstuse nõudlus füüsilise väärismetalli järele. Hõbeda peamisteks tarbijateks on fotograafia ning juveelitööstus. 1997. a kasvas tarbimine fotograafiatööstuses 4,9% võrra, selle aasta kasvuks prognoositakse 1,5 protsenti. Juveelitööstus tarbib eelduste kohaselt käesoleval aastal 2,8%, elektroonikatööstus 0,6% ja muud tööstusharud 5% hõbedat mullusest enam. Suurimat tarbimise kasvu nähakse Venemaal ja Hiinas kus fototööde mahu kasvuks aastas hinnatakse umbes 11%.