• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 09.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tüür lahkub lennuametist

Teede- ja sideminister Raivo Vare rahuldas lennuameti peadirektori Eduard Tüüri tagasiastumispalve eile. Tüüri väitel ei ole lahkumise põhjuseks üleminek tasuvamale tööle või konflikt ministriga.
«Pigem on see konflikt minus endas, puuduv motivatsioon, mis sunniks mind jätkama,» sõnas energeetikainseneri ja psühholoogi haridusega Tüür. Ootamatuseks peab ta enda tööleasumist lennunduses seitse aastat tagasi, mil temast sai vastasutatud Estonian Airi välisosakonna juhataja. Tüür jääb edasi ASi Tallinna Lennujaam nõukogu liikmeks.
Oma lahkumist põhjendades viitas Tüür siiski jätkuvale raha ja spetsialistide nappusele lennuametis. «Ilmselt peab sellel kohal jätkama inimene, kellel on parem kujutlusvõime ja dekabristlikum eluhoiak,» nentis Tüür, kes on enda väitel valmis kõige ootamatumateks pööreteks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lennuametis töötava ligi 20 inimese ametipalk on keskmiselt 2000--4000 krooni, millest tuleb maksud maha arvata. Lennuameti peadirektori astmepalk on väiksem kui näiteks Estonian Airi stjuardessil. Lennuameti käesoleva aasta eelarve on 4,3 miljonit krooni. Tüüri sõnul on vaja aga vähemalt kaks korda rohkem.
Valitsusasutusena saab lennuamet raha riigieelarvest ning raha saamisel on poliitiline tagapõhi. «Mina ei ole ega tahagi olla poliitik. Lennuameti areng sõltub aga minu arvates otseselt poliitilistest kokkulepetest,» tõdes lahkuv peadirektor.
Läinud aastal käisid Eestis rahvusvahelise tsiviillennunduse organisatsiooni (ICAO) inspektorid, kes koostatud raporti igas lõigus osutasid samuti selgele ressursside puudusele.
Eesti kindel kavatsus ühineda Euroopa Liiduga tähendaks lennunduse seisukohalt ligi 17 000 lehekülje ulatuses mitmesuguste eeskirjade avaldamist Riigi Teatajas. Juba ainuüksi nende tõlkimisele kuluks miljoneid kroone, tõdes Eduard Tüür.
Seaduse järgi tuleb uue peadirektori valimiseks kuulutada välja avalik konkurss.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele