Dätwyler valmistab masinaid kõrgekvaliteediliste ajakirjade trükkimiseks ja pakenditööstusele, ütles MDC Max Dätwyler Eesti ASi tehnikadirektor Robert Bécsy. Näiteks trükitakse Dätwyleri seadmetel ajakirja Cosmopolitan, Burda ja mitut ülemaailmset postimüügikataloogi.
Ligi viis aastat Eestis Balti laevaremonditehaselt ruume rentinud firma ostis oma tegevuse laiendamiseks Tallinnas Betooni tänavale 1,2 ha suuruse krundi. Sellele ehitatakse Bécsy sõnul 4000m² tootmishoone, bürooruumid ning elamisruumid oskustöölistele, keda on palgatud mujalt Eestist. Dätwyleri tehtavate investeeringute suurust Bécsy nimetada ei soovinud.
Seni on Dätwyler tegelenud Eestis valdavalt metalli töötlemise ja masinate korpuste valmistamisega. Ettevõttes töötab praegu 32 inimest, töötajate arvu on kavas kahekordistada ning edaspidi suureneb töötajate hulk veelgi, rääkis firma esindaja.
«Kuna firma idee on mitte tegeleda siin ainult metalli töötlemisega, vaid tulevikus panna kogu trükitehnika siin algusest lõpuni kokku, siis pole töötajate arvu suurendamisel mingisuguseid piire,» väitis Bécsy.
Bécsy ütles, et Eesti on ideaalne baas Dätwyleri seadmete kogu Põhja-Euroopa hooldekeskuse loomiseks.
Eesti välisinvesteeringute agentuuri direktor Agu Remmelg väitis, et tavaliselt on välisinvestorid investeerinud 0,5--1 miljon krooni ühe töökoha kohta. Seda sõltuvalt kapitalikuludest, tootmishoonete ehitusest või ostetud maast. «Usun, et Dätwyler on Eestis üks suuremaid investoreid,» lausus Remmelg, «Nad ei soovi oma investeeringuid avalikustada ilmselt sellepärast, et finantsotsuseid teeb vanahärra isiklikult ning see ei ole veel nii avalik teema.»
MDC Max Dätwyler Eesti ASi eelmise aasta käive oli 12 miljonit krooni.
Bécsy rääkis, et kõige suurem osa Dätwyleri toodangust valmistatakse ?veitsi ja USA kõrval just Eestis. Eestis tegutsemine on 81aastasele firmaomanikule Max Dätwylerile noorpõlveidee täitumine, rääkis Bécsy. «Nimelt käis enne II maailmasõda ?veitsis üks Eesti kooligrupp. Juba siis olevat härra Dätwyleril tulnud mõte Eestis midagi tegema hakata. Teine põhjus on siinsed madalad tootmiskulud ning hea investeerimiskliima,» ütles Bécsy.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele