• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • 11.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FIFA miljardiäri

Jalgpalli maailmameistrivõistluste äriline külg süveneb järjest. FIFA, kellele kuuluvad kõik MMi korraldamise õigused, on hakanud viimasel ajal jalgpalli äriväärtust järjest tõsisemalt ära kasutama. Näiteks kui veel tänavu müüdi võistluse televisiooniülekandeõigused «odavalt» ehk 1,67 miljardi Eesti krooni eest, siis 2002. ja 2006. aasta MMi teleülekandeõigusi on müüdud juba 27 miljardi Eesti krooni eest.
1978. a Argentina MMil maksid teleülekandeõigused ainult 180 mln Eesti krooni ja FIFA kogutulu oli 640 mln krooni. Kuni 1990. a Itaalia MMini andis piletimüük FIFA-le rohkem tulu kui teleülekanded. Kuid oludes, kus meediaturule on ilmunud uued vahendajad, kes ostavad ülekandeõigused ära ja müüvad need telekomapaniidele edasi, on hinnad mitmekordistunud.
Näiteks ?veitsis asuv sporditurundusfirma International Sport & Leisure (ISL) ja Saksa meediamogul Leo Kirch peavad heaks äriks 2002. a MMi teleülekandeõiguste ostmist 12,6 mld Eesti krooni eest.
Prantsusmaa jalgpalli MM on viimane, kus rahvuslikel avalik-õiguslikel telekanalitel õnnestub saada ülekandeõigus, arvab Canal+ esindaja Pierre Maes. Suured spordisündmused pakuvad tasulistele telekanalitele üha suuremat huvi, sest see aitab neil kõige paremini juurde saada uusi abonente. Seepärast on nad valmis ülekandeõiguse eest maksma rahvusvahelistele spordiorganisatsioonidele, nagu FIFA, väga suuri summasid, mida Euroopa teleorganisatsioon EBU ei suuda välja panna. «Euroopa liigub sama teed mis USA, kus suurvõistluste hinnad meeletult kasvavad,» ütles Maes.
Prantsusmaa MMi ajal antakse esmakordselt võistlusi edasi ka digitaaltelevisioonis. Eri nurkade alt filmitud liikuvaid pilte edastatakse samuti Internetis, et uurida, missugune huvi seal selle asja vastu valitseb. DI-ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 11:55
Kontrolli, kas sinu ettevõte kuulub Äripäeva TOPi
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele