• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FIFA miljardiäri

Jalgpalli maailmameistrivõistluste äriline külg süveneb järjest. FIFA, kellele kuuluvad kõik MMi korraldamise õigused, on hakanud viimasel ajal jalgpalli äriväärtust järjest tõsisemalt ära kasutama. Näiteks kui veel tänavu müüdi võistluse televisiooniülekandeõigused «odavalt» ehk 1,67 miljardi Eesti krooni eest, siis 2002. ja 2006. aasta MMi teleülekandeõigusi on müüdud juba 27 miljardi Eesti krooni eest.
1978. a Argentina MMil maksid teleülekandeõigused ainult 180 mln Eesti krooni ja FIFA kogutulu oli 640 mln krooni. Kuni 1990. a Itaalia MMini andis piletimüük FIFA-le rohkem tulu kui teleülekanded. Kuid oludes, kus meediaturule on ilmunud uued vahendajad, kes ostavad ülekandeõigused ära ja müüvad need telekomapaniidele edasi, on hinnad mitmekordistunud.
Näiteks ?veitsis asuv sporditurundusfirma International Sport & Leisure (ISL) ja Saksa meediamogul Leo Kirch peavad heaks äriks 2002. a MMi teleülekandeõiguste ostmist 12,6 mld Eesti krooni eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Prantsusmaa jalgpalli MM on viimane, kus rahvuslikel avalik-õiguslikel telekanalitel õnnestub saada ülekandeõigus, arvab Canal+ esindaja Pierre Maes. Suured spordisündmused pakuvad tasulistele telekanalitele üha suuremat huvi, sest see aitab neil kõige paremini juurde saada uusi abonente. Seepärast on nad valmis ülekandeõiguse eest maksma rahvusvahelistele spordiorganisatsioonidele, nagu FIFA, väga suuri summasid, mida Euroopa teleorganisatsioon EBU ei suuda välja panna. «Euroopa liigub sama teed mis USA, kus suurvõistluste hinnad meeletult kasvavad,» ütles Maes.
Prantsusmaa MMi ajal antakse esmakordselt võistlusi edasi ka digitaaltelevisioonis. Eri nurkade alt filmitud liikuvaid pilte edastatakse samuti Internetis, et uurida, missugune huvi seal selle asja vastu valitseb. DI-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele