Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas kaabli rajamine on põhjendatud?

    See annab meile integratsioonivõimaluse Põhjamaade ja Euroopa energiasüsteemiga. Ärilises põhjenduses kahtlen. Ma ei tea, millist energiat müüakse ja kellele. Kas talvist energiat, kas ühtlase graafikuga jne. Teades Põhjamaade tarbimist ja tootmise graafikuid, jäävad need küsimused õhku.
    Minul oleva info järgi ei ole see projekt teostatav. Eesti elektrijaamad ei saa füüsikaliselt (toodavad ainult elektrit; Soomes ja Põhjamaades toodetakse elektrit ja soojust koos) võistelda sellise tootmise struktuuriga teiste elektrijaamadega. Kaablist ei saa rääkida Eesti elektri müümise seisukohast, vaid kui ühest lülist Balti ringis, ja siis täidab ta hoopis teisi funktsioone. Reservi, garantii, julgeoleku ülesandeid jne.
    Ainult elektrienergia müügiga siit Soome kulutusi tasa ei tee, aga sel juhul on plaan mõeldav, kui siia üle kanda odavat hüdroenergiat, näiteks Norrast. Ühesõnaga, vastastikuste voogude alusel igasugustel suvistel perioodidel ja tippude katmise ajal. Need asjad tuleb läbi arvutada, siis tekib arusaam, kas see tasub või ei.
    Idee on aastaid vana ja omal ajal olin ka arvutuste juures. Siis ta end majanduslikult ei õigustanud, aga kui nüüd on pakutud odavam tehnoloogia, siis peab uuesti arvutama.
    Eesti energiasüsteem peab olema lüli-tatud mingisse energiasüsteemi ja kui on valida Balti mere ümber olevate riikide või Venemaa loodepiirkonna vahel, siis ma eelistan esimest kvaliteetse energiaga ringi.
    Energiasüsteemi reguleerimise seisukohalt oleme praegu absoluutselt sõltuvuses Venemaa loodepiirkonna energiasüsteemist aga Venemaal toimuvat me teame. Kui hakkame ise reguleerima, läheb see tohutult kalliks ja tehniliselt problemaatiliseks, aga kui oleme ühendatud suure süsteemiga, siis võime selle kaudu ennast reguleerida.
    Tehniliselt on see teostatav ja seda projekti on juba mitu aastat arutatud. Aga viimasest ja tähtsaimast uuringust, mis käsitles erinevaid elektrituru avamise võimalusi ümber Läänemere ja kuhu olid kaasatud Eesti, Läti, Leedu, Kaliningrad, Valgevene, Poola, Saksamaa, Taani, Norra, Rootsi, Soome ja Venemaa, tuli paraku välja, et ei regionaalsest, rahvuslikust ega kommertslikust aspektist ei ole mingit objektiivset põhjust kaabli rajamiseks.
    Balti ringi uuring näitas ka seda, et kui turud avanevad, siis satume tõsise keskkonnakaitselise probleemi ette. Soomest on nii ministeeriumist kui ka energiafirmadest deklareeritud, et Soome ei hakka ostma Eesti musta elektrit. Vastasel juhul peab ta väga suuri ressursse kulutama kas puhastusseadmete ehitamiseks Eestisse või oma õhuruumi puhastamiseks.
    Ma ei taha öelda, et ma elektrikaabli vastu oleks, lihtsalt see uuring näitab, et ei ole vähemalt majanduslikku põhjendust, et seda kaablit rajada.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.