• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−1,09%37 613,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−1,09%37 613,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • 22.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismibuss Türgist

Silberauto näitas Eestis Mercedes-Benzi uut reisibussi O 350 Tourismo
Läti lipu punase turismibussi tellis Lätist pärit ostja, Eestis peatus Türgis EvoBus GmbH-le kuuluvas tehases toodetud buss vaid läbisõidul.
Tellija soovil polnud bussi paigaldatud mitmeid standardvarustusse kuuluvaid asju, nagu kohvimasin ja videosüsteem. Välja polnud ehitatud ka bussijuhi magamiskambrit.
Peale nimetatute kuuluvad bussi seeriavarustusse kliimaseade, elektrilise kaugjuhtimisega katuseluuk, suruõhusireen jm. Lisavarustusena saab tellida automaatse veojõuseadme, suusaboksi jne.
Tehnilisteks uuendusteks on ketaspidurid bussi esi- ja tagasillal, kere kõrguse reguleeritavus, diagnoosisüsteemi pistikupesa ning elektro-pneumaatiline käiguvahetussüsteem.
Vaatamata korralikule varustusele on O 350 Tourismo siiski oluliselt odavam Mercedes-Benzi teisest reisibussist O 404 RH. Silberauto tarbesõidukite müügijuhi Kalle Seigeri sõnul on uue bussi ostmine esialgu suurte väljaminekutega seotud, aga investeering tasub end ära 5--6 aastaga. «Edasi, seega umbes kümme aastat, teenib buss juba kasumit,» väidab Kalle Seiger.
Silberauto müüb turismibusse kuni seitsmeaastase liisinguga, liisingu aastaintress on 10--11%.
kasutaja | endelsaks | Endel Saks | ASi M&A bussijuht
Juba esimestel kilomeetritel sain kogenud bussijuhina aru, et tegemist on väga hästi juhile kuuletuva ja teel püsiva bussiga. Traditsiooniliselt Mercedestele on bussi roolimine väga kerge. Ka paigal seisva bussi rooli saab sõrmega keerata.
Väga head on pidurid. Piduripedaali all on mootoripidur, libedaga ja mäest alla tulles on mõnus kasutada mägipidurit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele