• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismibuss Türgist

Artikkel jätkub pärast reklaami

Silberauto näitas Eestis Mercedes-Benzi uut reisibussi O 350 Tourismo
Läti lipu punase turismibussi tellis Lätist pärit ostja, Eestis peatus Türgis EvoBus GmbH-le kuuluvas tehases toodetud buss vaid läbisõidul.
Tellija soovil polnud bussi paigaldatud mitmeid standardvarustusse kuuluvaid asju, nagu kohvimasin ja videosüsteem. Välja polnud ehitatud ka bussijuhi magamiskambrit.
Peale nimetatute kuuluvad bussi seeriavarustusse kliimaseade, elektrilise kaugjuhtimisega katuseluuk, suruõhusireen jm. Lisavarustusena saab tellida automaatse veojõuseadme, suusaboksi jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tehnilisteks uuendusteks on ketaspidurid bussi esi- ja tagasillal, kere kõrguse reguleeritavus, diagnoosisüsteemi pistikupesa ning elektro-pneumaatiline käiguvahetussüsteem.
Vaatamata korralikule varustusele on O 350 Tourismo siiski oluliselt odavam Mercedes-Benzi teisest reisibussist O 404 RH. Silberauto tarbesõidukite müügijuhi Kalle Seigeri sõnul on uue bussi ostmine esialgu suurte väljaminekutega seotud, aga investeering tasub end ära 5--6 aastaga. «Edasi, seega umbes kümme aastat, teenib buss juba kasumit,» väidab Kalle Seiger.
Silberauto müüb turismibusse kuni seitsmeaastase liisinguga, liisingu aastaintress on 10--11%.
kasutaja | endelsaks | Endel Saks | ASi M&A bussijuht
Juba esimestel kilomeetritel sain kogenud bussijuhina aru, et tegemist on väga hästi juhile kuuletuva ja teel püsiva bussiga. Traditsiooniliselt Mercedestele on bussi roolimine väga kerge. Ka paigal seisva bussi rooli saab sõrmega keerata.
Väga head on pidurid. Piduripedaali all on mootoripidur, libedaga ja mäest alla tulles on mõnus kasutada mägipidurit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele