Traditsiooniliselt algab iga aasta teisel kuul ligi 100 Eesti suurettevõttes aastaaruande koostamine. Erandiks pole ka tänavune saneerimisaasta, mil aruanded tulevad küll järgu võrra tagasihoidlikumad, kuid vastupidiselt teistele reklaamtrükistele on kindel, et tulevad.
Aastaaruanne on trükis aktsionäridele ja suurematele partneritele -- umbes nii kõlab klassikaline lähenemine kaanetatud aruandele. Börsil noteeritud ning laia partnerite ringiga ettevõtte puhul peetakse järjekordse aastaaruande koostamist igati põhjendatuks.
Tänavusel kokkuhoiuaastal kaalub isegi suure käibega ettevõte, kas poleks mõttekam teiste reklaammaterjalide tootmist vähendada ning selle arvel enam aastaaruandesse panustada ja selle lugejaskonda jõuliselt laiendada.
Sama käib keskmise suurusega ettevõtete kohta, kes on seni aastaaruande koostamisest loobunud ning tellinud mitmesuguseid reklaamtrükiseid, mille kogumaksumus ületab mitu korda aruande koostamise eelarve.
Aastaaruanne eristub teistest reklaamtrükistest eelkõige oma usaldusväärse iseloomu ja formaadi poolest.
Lugeja on aastaaruannet avades palju vastuvõtlikum kui mõnda reklaammaterjali sirvides. Paljutõotava infoallika avamisel on ta häälestanud end objektiivse, sisutiheda ja analüütilise info hankeks ning vaba ettevaatlikust ja tõrjuvast hoiakust.
Teisalt, võrreldes reklaamtrükistega sisendab ainuüksi aastaaruande formaat sümpaatiat ja usaldusväärsust.
Aruande sõnum on lihtne: oleme avatud ning peame vajalikuks avada oma tegevusülevaade ka laiemale ringile. Iseküsimus on juba, kuidas ja kui palju.
Seega just kõrge mõjususastme tõttu võib ainuüksi omanikele ja suurematele partneritele suunitletud aastaaruandest kasvada tõhus müügitoe materjal.
Aastaaruande efektiivsus ületab mõjususelt konkurentsitult kõiki teisi reklaammaterjale, mis tihtilugu postkastist otse prügikasti rändavad. Oluline on koostada nimekiri isikutest, kelleni peaks aastaaruanne jõudma.
Autor: Hannes Hamburg