• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 09.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aastaaruanne on tõhus müügitugi nii suur- kui ka keskettevõttele

Traditsiooniliselt algab iga aasta teisel kuul ligi 100 Eesti suurettevõttes aastaaruande koostamine. Erandiks pole ka tänavune saneerimisaasta, mil aruanded tulevad küll järgu võrra tagasihoidlikumad, kuid vastupidiselt teistele reklaamtrükistele on kindel, et tulevad.
Aastaaruanne on trükis aktsionäridele ja suurematele partneritele -- umbes nii kõlab klassikaline lähenemine kaanetatud aruandele. Börsil noteeritud ning laia partnerite ringiga ettevõtte puhul peetakse järjekordse aastaaruande koostamist igati põhjendatuks.
Tänavusel kokkuhoiuaastal kaalub isegi suure käibega ettevõte, kas poleks mõttekam teiste reklaammaterjalide tootmist vähendada ning selle arvel enam aastaaruandesse panustada ja selle lugejaskonda jõuliselt laiendada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sama käib keskmise suurusega ettevõtete kohta, kes on seni aastaaruande koostamisest loobunud ning tellinud mitmesuguseid reklaamtrükiseid, mille kogumaksumus ületab mitu korda aruande koostamise eelarve.
Aastaaruanne eristub teistest reklaamtrükistest eelkõige oma usaldusväärse iseloomu ja formaadi poolest.
Lugeja on aastaaruannet avades palju vastuvõtlikum kui mõnda reklaammaterjali sirvides. Paljutõotava infoallika avamisel on ta häälestanud end objektiivse, sisutiheda ja analüütilise info hankeks ning vaba ettevaatlikust ja tõrjuvast hoiakust.
Teisalt, võrreldes reklaamtrükistega sisendab ainuüksi aastaaruande formaat sümpaatiat ja usaldusväärsust.
Aruande sõnum on lihtne: oleme avatud ning peame vajalikuks avada oma tegevusülevaade ka laiemale ringile. Iseküsimus on juba, kuidas ja kui palju.
Seega just kõrge mõjususastme tõttu võib ainuüksi omanikele ja suurematele partneritele suunitletud aastaaruandest kasvada tõhus müügitoe materjal.
Aastaaruande efektiivsus ületab mõjususelt konkurentsitult kõiki teisi reklaammaterjale, mis tihtilugu postkastist otse prügikasti rändavad. Oluline on koostada nimekiri isikutest, kelleni peaks aastaaruanne jõudma.
Autor: Hannes Hamburg

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele