Sten Tamkivi • 9. veebruar 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Millega analüüsida veebilehekülje külastusi

Interneti infoserveri potentsiaalse kasumlikkuse ehk teisisõnu kogu teie veebiprojekti edu üheks levinuimaks mõõdupuuks on selle külastatavus.

Kuigi mis tahes veebiserveri tarkvara on lahkelt nõus kõigest toimuvast teile jooksvalt maha jätma tekstilisi logifaile, tuleb selle toore ja kohati krüptilise algmaterjali läbitöötamiseks ning inimlikule tabelite-graafikute kujule viimiseks kahjuks veel kasutada eraldiseisvat analüüsitarkvara.

Selles valdkonnas pakutavate toodete valik on kirev. Platvormidele UNIXist Windowsi, MacOSi ja Javani on loodud kümneid erineva kiiruse, kasutamismugavuse ja väljundivõimalustega programme, millest lihtsamateks ülesanneteks, näiteks teie isikliku kodulehe külastatavuse diagrammi joonistamiseks, kõlbavad ilmselt kõik.

Keerulisemad ja kallimad töövahendid suudavad vajadusel töödelda andmeid reaalajas ja on hulga paindlikumalt seadistatavad tooreid andmeid erinevate vaatenurkade alt lahkama.

Mõned tooted on ühendatavad toetavate andmebaasidega, mille abil saab näiteks statistikas esinevatele internetiaadressidele leida vasteks organisatsiooni nime või ka arvuti tõenäolise asukoha linna täpsusega. Ülimalt kasulik on võimalus lahata otsingumootorite kaudu teie serverisse sattunud külastajaid, uurida näiteks teie internetileheküljeni jõudmiseks kasutatud otsingusõnu.

Nagu tavaliselt Internetiga seotud tarkvara valikul, on ka veebikülastuse analüüsiprogrammide puhul võimalik teatud piirini saada hakkama raha üldse kulutamata. Algajal veebistatistikul tasub võrgust hankida näiteks mõni programmidest, mida jagatakse tasuta: Wwwstat, Analog, Webalizer või Pwebstats. Neid saab uurida ja katsetada oma serveri logifailide ehk serveritarkvara poolt automaatselt genereeritava külastuste faili kallal. Ei ole ju mõtet hakata enne raha kulutama, kui olete veendunud, et odavalt või lausa tasuta koostatud aruannete põhjalikkus või programmi töökiirus teid ikka tõepoolest ei rahulda.

Madalama hinnaklassiga ehk alla 10 000 krooni maksva laiatarbe-analüüsitarkvara hulgas on maailmas enimmüüdud ja nüüd ka Eestis saadaval WebTrendsi tooteperekond, proovimist väärt on veel Bazaari ja WebManage'i analüsaatorid.

Eesti võrguruumis võib-olla ainult internetipankadele või suurematele virtuaalkauplustele huvipakkuva võimsusega on sellised programmid nagu Accrue Insight, Andromedia Aria, Marketwave HitList ja net.Genesis. Need veebistatistika programmid kannavad aga juba hinnasilte vahemikus 32 000--200 000 krooni või veelgi rohkem.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt