10 veebruar 1999

Mööblitööstus tuleb kliendi juurde

Ahenenud mööbliturul jääb püsima see firma, kes suudab oma toodet kõige paremini kliendile meelepäraseks teha. Järjest enam tuleb rõhku panna disainile ning turustusele.

Konkurents mööbliturul on tihe. Kui mõni aeg tagasi tundus, et mööblit teha on väga perspektiivikas, sest nõudlus oli suur, siis selleks korraks on head ajad möödas.

Heal ajal tekkinud firmad peavad uutes tingimustes kuidagi toime tulema, kui nad tahavad edasi eksisteerida. See sunnib mööblitööstust mõtlema enam sellele, et see, mis toodetakse, oleks kliendile vastuvõetav.

Iga tootja mõtleb välja viise, kuidas end ostjale meeldivaks teha. Läbimõeldud tootearendusega kliendikontakti vahendusel on välja tulnud Thulema. Firma küsitles kliente, et teada saada, millega need büroomööbli juures rahul pole.

Saadud vastustest tehti pingerida, kus praeguse büroomööbli suuremate puudustena loetleti, et mööbel on väga ühetaoline, riiulite ja sahtlibokside valik on väike, riidekapid jäävad pikkade mantlite tarvis liiga madalaks, mööbli viimistluse valik on väike ja ühenäoline, see on kohmakas ja raske, pole piisavalt funktsionaalne ning teda on keeruline monteerida.

Kui töökoha ergonoomiast ja kasutajamugavusest on räägitud juba pikemat aega ning praktiline peaks üks bürookapp või -laud nii ehk naa olema, siis sellest vastustereast tuli välja, et inimesed sooviksid näha büroomööbli juures ka huvitavat disaini.

Tootjad suhtuvad esialgu disaini kui toote müügi edendajasse pisut ettevaatlikult, kuna tootmisel on omad võimalused ja nende laiendamine nõuab firmalt tööd ja lisainvesteeringuid.

Ühel hetkel on aga turule järele jäänud ainult head tegijad ning kõik bürootoolid, -lauad ja -kapid on nii ergonoomilised, kerged ja praktilised, et ainus, mis neid teistest veel paremaks ja kutsuvamaks võib teha, on toote väljanägemine.

Tõenäoliselt on huvitava disaini kui toote müügiargumendi ajad alles ees.

Autor: Tiina Salumäe

Hetkel kuum