ASi Info Auto kere- ja värvitööde meister Ingvar Joandi ütles, et Ühiskindlustus on nende üks pikemaajalisi võlglasi, kes jagab küll lahkelt garantiikirju, kuid ei maksa. Volvosid teenindav Info Auto pole seetõttu remondis olnud autosid omanikele tagastanud ja küsib remonttööde eest raha autoomanikelt. Teised autofirmad on autod klientidele tasuta kätte andnud.
Fordi keskuse teenindusosakonna juhataja Rainer Lille ütles, et nemad ei võta Ühiskindlustuses ja Nordikas kindlustatud autosid enne remonti, kui klient või kindlustusfirma pole teinud ettemaksu. Ühiskindlustus on Fordi keskusele võlgu peaaegu 100 000 krooni.
«Õnneks pole Nordikaga viimasel ajal sarnaseid juhtumeid olnud, viimased olid eelmisel sügisel,» rääkis Lille.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ASi ELKE Auto finantsdirektor Merike Laasmaa ütles, et Ühiskindlustuse võlg nende firma ees on umbes 50 000 krooni. Tema sõnul võetakse töösse vaid Ühiskindlustuse kohustusliku liikluskindlustuse lepingutega koormatud sõidukeid.
«Tahtsime nendega võla maksmise osas kokkuleppele jõuda, kuid siis tekkisid neil raskused litsentsiga ja nüüd me neid enam usaldada ei saa,» rääkis Laasmaa.
Audi keskuse ees on kindlustusseltside koguvõlg 800 000 krooni, millest Ühiskindlustuse arvel on 269 000 krooni, Nordikal 170 000 krooni ja ASA Kindlustusel 370 000 krooni.
«Tulin just Nordikast, keegi ei oska midagi öelda, inimesed jooksevad mu eest ära,» rääkis Audi keskuse kere- ja värviosakonna juhataja Vello Parder. «Ütlevad, et audiitorid on sees ja kuu aja jooksul ei lubata raha,» ütles ta.
Ühiskindlustuse juhatuse esimees Tõnu Pihlak tunnistas, et kindlustusseltsil on klientidele maksmata hüvitisi rohkem kui kolme miljoni krooni eest. «Ei ole piisavalt raha,» põhjendas ta. Ühiskindlustuse tegevuslitsentsi jätkamise või äravõtmise kohta langetab rahandusministeeriumi litsentsikomisjon otsuse neljapäeval.
Nordika Kindlustuse juhatuse liige Jaanus Reisner ütles, et kahjude hüvitamise venimine on viimasel ajal kindlustusseltside puhul üsna sage nähtus. Ta põhjendas seda üldiste majandusraskuste mõjuga seltsidele.
«Paljud kindlustusseltsid on teinud suuremaid käibeprognoose, kui on tegelikult preemiaid kogutud, mistõttu võib seltsil tekkida likviidsusprobleeme,» lausus ta. «Selle parandamiseks reserve realiseerida pole praegu kõige parem aeg.»