• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,17%5 702,44
  • DOW 30−0,31%42 324,56
  • Nasdaq −0,21%17 861,74
  • FTSE 100−0,51%8 645,33
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,92
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,17%5 702,44
  • DOW 30−0,31%42 324,56
  • Nasdaq −0,21%17 861,74
  • FTSE 100−0,51%8 645,33
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,92
  • 23.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elcoteqi töö sõltub lennuliiklusest

Lennutranspordi häirete, suuremõõtmelise kauba või lennukite ülekoormatuse korral toob Finnair kauba Eestisse lennuki asemel nn lennuautoga.
«Lennusaadetis on väga tihti meile ainukeseks abiks, kui inimesed liini taga on jäämas tööta, sest materjal ei jõua nii kiiresti autodega Soomest Tallinna,» räägib Elcoteqi tolliosakonna juhataja Kadri Kulm.
Finnairi kodulennuvälja Vantaa lennujuhtide streik pole Elcoteqi tootmist siiski ohtu seadnud. Kulmul pole informatsiooni, et mõni kiire lennukaup oleks streigi tõttu pidanud reisima Eestisse autoga, mis tema arvates oleks lennutranspordile ajakulu arvestades halb alternatiiv. Seni on Elcoteq Tallinnale ekspedeerimisteenust müüv Balti Transport kiirete transpordilahenduste leidmisega hakkama saanud.
Heiti Arendi Balti Transpordist väidab, et lennutranspordi kasutajatel pole põhjust muretsemiseks. Jätkuvalt lendavad Helsingi ja Tallinna vahet Estonian Airi lennukid ning sõidavad nn Finnairi lennuautod (osaliselt tähendab autotransporti, kuid müüdud kliendile kui lennutransport).
See streik meid eriti ei häiri. Vantaa lennujuhtimiskeskuse streigi tõttu ei saa Finnairi lennukid peamiselt sõita siseliinidel. Ka välislennud vähenesid, kuid enamikku maailma punktidesse Finnairi lennukid stardivad ja Tallinna--Helsingi vahet saab kaupu saata Estonian Airiga või Finnairi lennuautoga.
Finnair on juba mitu aastat kasutanud Tallinna ja Helsingi vahel lennuautot. Esiteks ei lenda Tallinna ja Helsingi vahel lennukeid, kuhu mahuksid kaubad, mis on kõrgemad kui 75 cm. Teiseks on lennukid vahel kaupa täis broneeritud ja siis on mõttekam panna kaup autole kui jätta järgmist lendu ootama. Kaup on juba mõne tunni pärast Eestis ning kliendile ei ole põhimõttelist vahet, kas see jõudis kohale lennukiga või ratastel.
Meie operatsioonijuhi sõnul on kaubad streigi tõttu mitu päeva hilinenud. Kaup tuleb küll kohale, kuid dokumendid tulevad hiljem, mistõttu ei saa ka kaupa enne kätte. Ilmselt mingid streigiga seotud lülid ikkagi seda mõjutavad.
Streigi ajal on soovitav kasutada lennukompaniisid, mis ei kasuta transiitlennuväljana Helsingi Vantaa lennuvälja (ka lennuauto ei ole lahendus, sest see toimib samuti lennujaama kaudu).
Näiteks kauba Londonist Tallinna saatmisel oleks Finnairile alternatiiv SAS, mis sõidab läbi Stockholmi, või Estonian Air, mis lendab otse Londoni ja Tallinna vahet.
Soome ekspordi-impordi puhul kasutatakse lennutransporti harva, sest autoga kaupa saates on kiirus peaaegu sama, kuid hind on soodsam.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele