• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 23.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elcoteqi töö sõltub lennuliiklusest

Lennutranspordi häirete, suuremõõtmelise kauba või lennukite ülekoormatuse korral toob Finnair kauba Eestisse lennuki asemel nn lennuautoga.
«Lennusaadetis on väga tihti meile ainukeseks abiks, kui inimesed liini taga on jäämas tööta, sest materjal ei jõua nii kiiresti autodega Soomest Tallinna,» räägib Elcoteqi tolliosakonna juhataja Kadri Kulm.
Finnairi kodulennuvälja Vantaa lennujuhtide streik pole Elcoteqi tootmist siiski ohtu seadnud. Kulmul pole informatsiooni, et mõni kiire lennukaup oleks streigi tõttu pidanud reisima Eestisse autoga, mis tema arvates oleks lennutranspordile ajakulu arvestades halb alternatiiv. Seni on Elcoteq Tallinnale ekspedeerimisteenust müüv Balti Transport kiirete transpordilahenduste leidmisega hakkama saanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Heiti Arendi Balti Transpordist väidab, et lennutranspordi kasutajatel pole põhjust muretsemiseks. Jätkuvalt lendavad Helsingi ja Tallinna vahet Estonian Airi lennukid ning sõidavad nn Finnairi lennuautod (osaliselt tähendab autotransporti, kuid müüdud kliendile kui lennutransport).
See streik meid eriti ei häiri. Vantaa lennujuhtimiskeskuse streigi tõttu ei saa Finnairi lennukid peamiselt sõita siseliinidel. Ka välislennud vähenesid, kuid enamikku maailma punktidesse Finnairi lennukid stardivad ja Tallinna--Helsingi vahet saab kaupu saata Estonian Airiga või Finnairi lennuautoga.
Finnair on juba mitu aastat kasutanud Tallinna ja Helsingi vahel lennuautot. Esiteks ei lenda Tallinna ja Helsingi vahel lennukeid, kuhu mahuksid kaubad, mis on kõrgemad kui 75 cm. Teiseks on lennukid vahel kaupa täis broneeritud ja siis on mõttekam panna kaup autole kui jätta järgmist lendu ootama. Kaup on juba mõne tunni pärast Eestis ning kliendile ei ole põhimõttelist vahet, kas see jõudis kohale lennukiga või ratastel.
Meie operatsioonijuhi sõnul on kaubad streigi tõttu mitu päeva hilinenud. Kaup tuleb küll kohale, kuid dokumendid tulevad hiljem, mistõttu ei saa ka kaupa enne kätte. Ilmselt mingid streigiga seotud lülid ikkagi seda mõjutavad.
Streigi ajal on soovitav kasutada lennukompaniisid, mis ei kasuta transiitlennuväljana Helsingi Vantaa lennuvälja (ka lennuauto ei ole lahendus, sest see toimib samuti lennujaama kaudu).
Näiteks kauba Londonist Tallinna saatmisel oleks Finnairile alternatiiv SAS, mis sõidab läbi Stockholmi, või Estonian Air, mis lendab otse Londoni ja Tallinna vahet.
Soome ekspordi-impordi puhul kasutatakse lennutransporti harva, sest autoga kaupa saates on kiirus peaaegu sama, kuid hind on soodsam.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele