• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 23.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetileheküljed pakuvad veose jälgimist

On palju firmasid pea kõikidelt transpordiliikidest, kelle Interneti kodulehekülgede kaudu on võimalik jälgida oma kauba liikumist.
Laevatranspordis on ülevaatlikem internetilehekülg The Electronic Shipping Guide (ESG). Lehekülg annab ülevaate maailma kõikidest konteinerlaevaliinidest.
ESG abil on võimalik välja valida sobivaim laevaliin. Kõigepealt peab sisestama sadamad, kust kuhu soovitakse kaupa saata (valikus pole Tallinna sadamat, küll on aga olemas Riia). Seejärel tuleb määrata ajavahemik, mille jooksul soovitakse transporti. Nende andmete sisestamise järel annab ESG nimekirja kõikidest laevadest, kes sellel ajavahemikul soovitud sadamate vahel sõidavad ja nende sõidugraafiku.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suuremate laevakompaniide lehekülgedel (näiteks Evergreenil) on ka kaupade jälgimissüsteem. Sisestades kauba saatelehe numbri, saab infot kauba asukoha kohta.
Lennunduses on võimalik kaupade asukoha kohta infot saada leheküljelt nimega Traxon, kuhu on koondatud paljude lennufirmade kauapde jälgimissüsteemid. Tallinna kaubaveoteenuseid pakkuvatest lennukompaniidest on seal olemas Finnairi, British Airwaysi ja Lufthansa jälgimissüsteemid. SASi jälgimissüsteemi leiab SASi koduleheküljelt. Estonian Airil taoline süsteem puudub.
Kullerfirmadest on kõige põhjalikum TNT lehekülg. Lisaks tavapärasele jälgimissüsteemile on seal võimalik lasta välja arvutada ka kirja või paki saatmise hind maailma erinevatesse sihtpunktidesse. Raskused tekivad, kui on soov teada saada saadetise transpordi aega -- valitavates lähte- ja sihtpunktides puudub Eesti valimise võimalus.
Ka DHLil ja UPSil on saadetise jälgimise süsteem. UPSil on ka transpordi hinna arvutamise võimalus. Paraku on see kasutatav ainult USAst ja Puerto Ricost saadetavate pakkide puhul (sihtpunkti valikutes on olemas ka Eesti).
Kõige nõrgem on Internetis raudteetransport. Eesti Raudtee puhul on küll reisirongide sõiduplaanid ja -skeemid, kuid puudub informatsioon kaubavedude kohta. Samuti puudub teistes transpordiliikides juba lahutamatuks osaks kujunenud saadetise jälgimissüsteem.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele