Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kahjukannatajad otsivad vedajale süüd

    Jaetransi veok koos 600 000 krooni maksva metallikoormaga langes röövlite saagiks Lätis Salacgriva linna piiril, kui masina peatasid libapolitseinikud. Veok on üles leitud, kuid haagis koos kaubaga on siiani kadunud.
    Jaetransile vedaja vastutuse kindlustust müünud ASA Kindlustus teatas, et röövkallaletung ei kuulu vedaja vastutuse riskide alla, mistõttu tema vedaja kliendile röövitud kauba eest mingit kahjuhüvitist ei maksa.
    Jaetransilt röövitud koorem koosnes kuuest osakoormast Saksamaalt, Hollandist ja Soomest. Läbi Eesti koorma transiiti vahendanud ekspedeerimisfirma In Time esindaja Meelis Pärna sõnul on neile koorma vahendanud Soome ekspedeerimisfirma nõus väitega, et röövkallaletung ei kuulu vedaja vastutuse alla. Samas paneb Soome ekspediitor vedajale süüks, et ta sõitis öösel ehk ohtlikul ajal ning seega ei teinud kõike endast olenevat, et õnnetust ära hoida. Praegu otsib Soome firma rahvusvahelist transporti reguleerivatest eeskirjadest oma väitele tuge. Asjaolude selgumiseni on ta aga peatanud 50 000kroonise veoraha tasumise.
    Kuuest osakoormast koosnenud koormas oli veose kindlustus vaid ühe kauba saatja kaubal. Ülejäänud koormal oli kindlustus vaid vedaja vastutuse piires. Röövimine ei kuulu aga vedaja vastutuse kindlustuse alla, mistõttu ähvardab enamikku kauba omanikke igasugusest hüvitisest ilmajäämine. Sellest on tingitud ka oma kliente esindava Soome ekspediitori meeleheitlikud pingutused leida viga vedaja tegevuses, et teha ta röövi tagajärgede eest vastutavaks.
    Antud juhtumis on kauba omanikel hüvitise saamise võimalus nullilähedane.
    Ei saa ju väita, et autojuht võinuks eirata «politseinike» peatumismärguannet. Ammugi ei saa väita, et autojuht oleks olnud võimeline vältima koorma röövimist pärast sõiduki peatamist. Kuna analoogilised röövimised on Riia ringteel toimunud ka päise päeva ajal, siis ei saa ka väita, et vedaja oleks võinud hoiduda kahjust, kui ta oleks sõitnud päeval.
    Kui nõude esitaja väidab, et autojuht valis vale sõiduaja, siis näidaku paberit, kus on kirjas, et vedaja ei tohi varahommikul või öösel kaupa transportida.
    CMR-konventsioonis (§ 23 punkt 4) on kirjas, et kauba omanikule kuuluvad täielikult hüvitamisele veomaksed, tollimaksed ja lõivud kogu kauba kaotsimineku korral ja proporstionaalselt kahju suurusele osalise kauba kaotsi mineku korral. Hüvitamisele kuuluvad need maksed, mis on vedajale makstud juba enne veo teostamist.
    Kuid ka antud juhtumis, kus kaup on kaotsi läinud ja hüvitamisegagi on kõik veel ebaselge, ei pea ma õigustatuks vedaja veotasu nõudmist. Kaup on ju kaotsi läinud. Kauba omanikule ei lähe korda, mis asjaoludel kaup kadus -- kas vedaja on selles vastutav või mitte.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.