Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kallurpoolhaagis säästab raha
Õigeid kallureid omades võib firma 12 aastaga ühe kalluri pealt säästa ligi miljon krooni, millele lisandub kokkuhoid optimaalsest ressursi kasutusest.
Autopargis on ökonoomne välja vahetada üle viie aasta vanused veokid ja üle 12 aasta vanused poolhaagised. Seega tuleb 12 aasta jooksul investeerida kaks korda kallurveoautosse või kaks korda sadulveoki ja korra poolhaagise ostmisse. Praeguste hindade juures nõuab sadulveokisse ja kallurpoolhaagisesse investeerimine 12 aasta jooksul 880 000 krooni võrra väiksemat investeeringut kui kallurveoautode ostmine.
Kallurpoolhaagisest ja vedukautost moodustatud autorongil on suurem kandevõime (sõltuvalt veduki ja poolhaagise valikust on kasulik koorem 25--28 tonni) kui kallurveoautol. See võimaldab kokku hoida ka läbi ressursi optimaalse kasutuse pealt. Näiteks Pärnus on Tallinna maantee remondil vaja tee ehituselt minema vedada 15 000 tonni mulda. Kui kasutada selleks võrdluses toodud masinaparki, siis kalluriga on mulla äravedamiseks vaja teha 1000 reisi, kallurpoolhaagisega kulub aga mulla vedamiseks 400 reisi vähem.
Kallurpoolhaagise kasutamisele seavad aga piirid töötingimused. Rasketes teeoludes on läbivus- ja manööverdusvõimelt kindlalt eelistatum kallurveoauto, mistõttu pole kallurpoolhaagisega veokeid soovitav kasutada näiteks karjäärides.
Poolhaagiseid valmistatakse alumiiniumist ja terasest. Alumiiniumhaagised on kallimad, kuna ei roosteta. Seetõttu on nende müüdavus kasutatuna ka suurem. Terasest valmistatud haagised on tugevamad, mistõttu on nende kasutamine eelistatum kivide ja kruusa veol.