• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallurpoolhaagis säästab raha

Õigeid kallureid omades võib firma 12 aastaga ühe kalluri pealt säästa ligi miljon krooni, millele lisandub kokkuhoid optimaalsest ressursi kasutusest.
Autopargis on ökonoomne välja vahetada üle viie aasta vanused veokid ja üle 12 aasta vanused poolhaagised. Seega tuleb 12 aasta jooksul investeerida kaks korda kallurveoautosse või kaks korda sadulveoki ja korra poolhaagise ostmisse. Praeguste hindade juures nõuab sadulveokisse ja kallurpoolhaagisesse investeerimine 12 aasta jooksul 880 000 krooni võrra väiksemat investeeringut kui kallurveoautode ostmine.
Kallurpoolhaagisest ja vedukautost moodustatud autorongil on suurem kandevõime (sõltuvalt veduki ja poolhaagise valikust on kasulik koorem 25--28 tonni) kui kallurveoautol. See võimaldab kokku hoida ka läbi ressursi optimaalse kasutuse pealt. Näiteks Pärnus on Tallinna maantee remondil vaja tee ehituselt minema vedada 15 000 tonni mulda. Kui kasutada selleks võrdluses toodud masinaparki, siis kalluriga on mulla äravedamiseks vaja teha 1000 reisi, kallurpoolhaagisega kulub aga mulla vedamiseks 400 reisi vähem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kallurpoolhaagise kasutamisele seavad aga piirid töötingimused. Rasketes teeoludes on läbivus- ja manööverdusvõimelt kindlalt eelistatum kallurveoauto, mistõttu pole kallurpoolhaagisega veokeid soovitav kasutada näiteks karjäärides.
Poolhaagiseid valmistatakse alumiiniumist ja terasest. Alumiiniumhaagised on kallimad, kuna ei roosteta. Seetõttu on nende müüdavus kasutatuna ka suurem. Terasest valmistatud haagised on tugevamad, mistõttu on nende kasutamine eelistatum kivide ja kruusa veol.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele