Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Demio kiskus kummid kriunuma

    Vaatamata 1,32-liitrisele mootorile osutus Mazda Demio särtsakaks sõiduriistaks.
    Rehvide kriunatades startis Demio mitugi korda, enne kui tasasemate minejatega harjunu parajalt gaasi andma hakkas. Üllatavalt edasipüüdlik oli auto ka sel juhul, kui neli sõitjat teda raskemaks istusid.
    Ühelt poolt andsid rattakiunutamisele oma panuse Demio GLX-variandi 73 hobujõudu, teisalt on auto kitsaid, 13tolliseid rehve küllaltki kerge kohapeal ringi käima lasta.
    Kiirust kogus auto kenasti, tehnilistes andmetes lubatud 13,2 sekundit nullist sajani jäi vaid napilt saavutamata. Suurima kiiruse, 158 km/h, proovimine jäi Eestis kehtivate liikluseeskirjade tõttu ära. Väiksematel kiirustel tundus aga, et auto jõud kustub kusagil 140kilomeetrise tunnikiiruse juures.
    Kütusekulutajana pole Mazda priiskaja ega ka koonerdaja. Keskmiselt kulutab ta sajale kilomeetrile 7,3 liitrit bensiini, linnasõidul 9,3 liitrit.
    Üllatavalt kitsad rehvid ei tähenda, et auto hästi teed ei tunnetaks. Ka kruusateel pidas Demio end hästi üleval ning lubas 80kilomeetrisel tunnikiirusel isegi järsult pidurdada.
    Tõsi, veidi ettevaatlik pidi siiski olema, sest autol puudus ABS-süsteem.
    Vaatamata tagasihoidlikele välismõõtmetele on Mazda Demio vägagi ruumikas. Veidi maasturit meenutav kere on võimaldanud katuse tõsta nii kõrgele, et kahemeetrinegi mees võiks rooli taha istuda. Autosse istumise ja väljumise teeb lihtsamaks see, et iste on paigutatud küllalt kõrgele.
    Ebameeldiv üllatus võib pikka kasvu juhti tabada rooli taga. Ka lühemal mehel tekkis mure parema jala paigutamisega gaasipedaalile nii, et süütevõti püksipõlve läikima ei hõõruks.
    Tagapingil võib ennast tunda isegi mugavamalt kui mitte kõige õnnestunumal esiistmel. Kolmekesi kõrvuti istuda on seal küll veidi liiast, see variant võib kõne alla tulla laste või lühemate sõitude puhul. Mõnusaks teeb taga istumise seljatoe kalde reguleerimise võimalus.
    3,8meetrise auto kohta on suudetud luua mahukas pakiruum. Vajaduse korral saab seda tagaistme kokkulükkamisega veel poole suuremaks teha. Küll häirib suuremate pakkide laadimist auto kõrge tagumine serv.
    Pakiruumile lisab paindlikkust võimalus tagaistme seljatuge poole kaupa liigutada. Olulisi ümberkorraldusi ei nõua ka auto muutmine kahe inimese magamistoaks.
    Mazda Demio jääb oma värske välimusega tänaval küll silma, aga mitte kõiges meeldivast küljest. Disainerid on auto otsekui kahest osast kokku pannud, suutmata luua tervikut. See saavutataks, kui auto nina kas veidi kõrgemaks või pikemaks muuta.
    Demio põhivarustusse kuuluvad juhi turvapadi, immobilaiser, kesklukk, armatuuri valgustuse reostaat ning palju muud kallimate autode puhul elementaarset.
    Samas on auto hind ehk veidi kõrgem sellest, mis ka tagasihoidlikuma rahakotiga autoostjal kauplusse tulla lubaks. Mazda Demio GL maksab 149 900 krooni, veidi võimsam ja mehisem GLX 10 000 krooni rohkem.
    Esimesed Demiod on Eestimaal juba müüdud. Edasine ostuhuviliste ring võiks olla lai, ulatudes mahukat pakiruumi hindavast sõitjast vähem kui 200 000kroonisest autost huvituva väiksema perekonnani.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.