Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoliisijate elu on karmistunud

    Kui veel mõne aasta eest sai liisida uue auto isegi ilma sissemaksu tegemata, siis nüüdseks on liisinguturg paigas -- intress püsib muutumatuna ja igale ettejuhtuvale enam autot ei anta.
    Seda, et liisinguturg on saanud Eestis jalad alla ja niisama lihtsalt enam kõikuma ei löö, näitab eeskätt asjaolu, et juba pikemat aega on intress püsinud 11--13 protsendi piires ja liisingu saamise tingimused on pea kõikides liisingufirmades ühtemoodi karmid.
    «Kui veel paar aastat tagasi tegutses liisinguturul ettevõtteid, kus ei küsitud isegi esmast sissemaksu, siis nüüd vastavad kõikide liisingufirmade tingimused Euroopas üldlevinud nõuetele,» kinnitas Eesti Liisingühingute Liidu tegevdirektor Reet Hääl.
    Ehkki liisingufirmade tingimused ei erine üksteisest kuigivõrd, on erinevate automüüjate vahe siiski täiesti tuntav. «Iga kliendiga suhtleme eraldi, lepime kokku konkreetse kompromissi kas hinnas, järelmaksus või milles iganes,» laususid automüüjad kui ühest suust.
    Tihedas rebimises uute autode turul meelitavad paljud firmad kliente soodusintressiga. See tähendab, et müüja maksab osa liisingufirmade määratud intressist kinni. Näiteks müüs AS Elke Auto nii juunis kui juulis Toyota Corollat nullprotsendilise liisinguga. Japauto müüb 7,9protsendilise soodusliisinguga Suzuki Balenot ja väikekaubikut Seat INCA, Mariine Auto lubab müüa Subarut kuni kuueprotsendise liisinguga jne.
    ASi Fakto müügidirektori Urmas Kirtsi sõnul on suvekuud kehvad nii või teisiti ning isegi omapoolsed sooduspakkumised ei aita läbimüüki suurendada. «Juuli oli puhkuste kuu, seda eriti tänavu, kui ilmad olid rekordiliselt kuumad. Augustis tuleb hakata laste koolimineku peale mõtlema. Ega enne septembrit erilist kauplemist oodata ei ole,» lausus Kirtsi. Tema sõnul pole siiski välistatud, et augustis hakkavad ka Nissani-müüjad mõtlema uuele sooduskampaaniale.
    Nii mõnegi automüüja hinnangul on soodusliising mõttetu ja võrdub rahva lollitamisega. Kliente peibutatakse küll odavama liisinguga, kuid samas kärbitakse maksetähtaega, lisavarustust või muud.
    Üha enam võidavad autoostjate seas populaarsust liisingufirmade masinad. Sealt võib saada suhteliselt uue masina tunduvalt odavamalt kui salongist ja mõnekümnetuhandene läbisõit on autohuviliste hinnangul paras sissesõit. Ka liisingu saamise tingimused ei erine uutest autodest kuigivõrd. Investeeringu riskiaste on küll suurem, kuid liisingufirmad on iga hinna eest huvitatud uue kliendi leidmisest.
    Kõigele vaatamata on liisingutehingute arv juba teist aastat järjest vähenenud. Kõige rohkem sõlmiti tehinguid 1997. aastal, ühtekokku 4,1 miljonit , möödunud aasta arv oli 3,3 miljonit.
    Ehkki esimese poolaasta numbrid on tänavu veel kokku löömata, võib oletada, et tehingute koguarv tuleb veelgi väiksem.
    Reet Hääle hinnangul suhtub eestlane liisingukohustusse siiski täie tõsidusega ning nende arv, kes kuumaksu heast peast maksmata jätavad, on tühine. Küll aga on suur hulk neid, kelle rahakott enam maksule vastu ei pea ja kes soovivad ise liisitud auto odavama vastu vahetada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.