• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoliisijate elu on karmistunud

Kui veel mõne aasta eest sai liisida uue auto isegi ilma sissemaksu tegemata, siis nüüdseks on liisinguturg paigas -- intress püsib muutumatuna ja igale ettejuhtuvale enam autot ei anta.
Seda, et liisinguturg on saanud Eestis jalad alla ja niisama lihtsalt enam kõikuma ei löö, näitab eeskätt asjaolu, et juba pikemat aega on intress püsinud 11--13 protsendi piires ja liisingu saamise tingimused on pea kõikides liisingufirmades ühtemoodi karmid.
«Kui veel paar aastat tagasi tegutses liisinguturul ettevõtteid, kus ei küsitud isegi esmast sissemaksu, siis nüüd vastavad kõikide liisingufirmade tingimused Euroopas üldlevinud nõuetele,» kinnitas Eesti Liisingühingute Liidu tegevdirektor Reet Hääl.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki liisingufirmade tingimused ei erine üksteisest kuigivõrd, on erinevate automüüjate vahe siiski täiesti tuntav. «Iga kliendiga suhtleme eraldi, lepime kokku konkreetse kompromissi kas hinnas, järelmaksus või milles iganes,» laususid automüüjad kui ühest suust.
Tihedas rebimises uute autode turul meelitavad paljud firmad kliente soodusintressiga. See tähendab, et müüja maksab osa liisingufirmade määratud intressist kinni. Näiteks müüs AS Elke Auto nii juunis kui juulis Toyota Corollat nullprotsendilise liisinguga. Japauto müüb 7,9protsendilise soodusliisinguga Suzuki Balenot ja väikekaubikut Seat INCA, Mariine Auto lubab müüa Subarut kuni kuueprotsendise liisinguga jne.
ASi Fakto müügidirektori Urmas Kirtsi sõnul on suvekuud kehvad nii või teisiti ning isegi omapoolsed sooduspakkumised ei aita läbimüüki suurendada. «Juuli oli puhkuste kuu, seda eriti tänavu, kui ilmad olid rekordiliselt kuumad. Augustis tuleb hakata laste koolimineku peale mõtlema. Ega enne septembrit erilist kauplemist oodata ei ole,» lausus Kirtsi. Tema sõnul pole siiski välistatud, et augustis hakkavad ka Nissani-müüjad mõtlema uuele sooduskampaaniale.
Nii mõnegi automüüja hinnangul on soodusliising mõttetu ja võrdub rahva lollitamisega. Kliente peibutatakse küll odavama liisinguga, kuid samas kärbitakse maksetähtaega, lisavarustust või muud.
Üha enam võidavad autoostjate seas populaarsust liisingufirmade masinad. Sealt võib saada suhteliselt uue masina tunduvalt odavamalt kui salongist ja mõnekümnetuhandene läbisõit on autohuviliste hinnangul paras sissesõit. Ka liisingu saamise tingimused ei erine uutest autodest kuigivõrd. Investeeringu riskiaste on küll suurem, kuid liisingufirmad on iga hinna eest huvitatud uue kliendi leidmisest.
Kõigele vaatamata on liisingutehingute arv juba teist aastat järjest vähenenud. Kõige rohkem sõlmiti tehinguid 1997. aastal, ühtekokku 4,1 miljonit , möödunud aasta arv oli 3,3 miljonit.
Ehkki esimese poolaasta numbrid on tänavu veel kokku löömata, võib oletada, et tehingute koguarv tuleb veelgi väiksem.
Reet Hääle hinnangul suhtub eestlane liisingukohustusse siiski täie tõsidusega ning nende arv, kes kuumaksu heast peast maksmata jätavad, on tühine. Küll aga on suur hulk neid, kelle rahakott enam maksule vastu ei pea ja kes soovivad ise liisitud auto odavama vastu vahetada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele