• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milline on millenniumilõpu automaailm?

    Globaalses plaanis võiks nimetada eelkõige järgmisi:
    - autotootjate ühinemised (Chrysler-MB; Ford-Volvo; Renault-Nissan jt),
    - neljarattaveoliste nn »Sport Utility Vehicle» linnamaasturite võidukäik,
    - autoehituses nn «platvormitehnoloogiale» üleminek, kus suured, erinevate kaubamärkide all autosid tootvad kontsernid ehitavad samale platvormile väga erinevaid mudeleid (nt Audi A3/VW Golf; Volvo S/V 40/Mitsubishi Carisma).
    Euroopa turgudel on oluline trend autotootjail uute ökonoomsete väiksema töömahuga, kuid endisest võimsamate jõuallikate väljatöötamine.
    Pärast 1996. aastal välja toodud Renault Megane Scenicu suurt turuedu on populaarsust võitmas kompaktsed mahtuniversaalid, mida kavandavad kõik suuremad tegijad: näiteks Opel (Zafira); Mazda (Premacy); Fiat (Multipla), Citroen (Picasso) jne.
    Eesti autoturul on paari eelmise aastaga võrreldes ilma hakanud tegema suhteliselt madala hinnatasemega Korea margid.
    Automaailmas: tehnika poole pealt teeb muret viimase paarikümne aasta jooksul tegelikult valitsev paigalmarss. Autofirmade ühinemine on ehk õigustatud majanduslikult, kuid tekitab varsti hulga kloonitud mudeleid.
    Eesti automaailma toodete tarbijana: et oleme neid tooteid saanud kasutada vaid kümmekond viimast aastat, on ehk mõistetav valitsev mentaliteet «ütle millega sa sõidad ja mina ütlen, kes sa oled». Seetõttu on meie tänavapildis liiklusruumi- ja kütusesäästlike pisi- ja väikeautode osakaal mitu korda väiksem kui mujal Euroopas. Usun, et järgmine kümme aastat panevad meiegi tarbija autoprobleemile lähenema märksa ratsionaalsemalt ja praktilisemalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
LHV: Coopi aktsia on ülehinnatud – aeg müüa
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
Euroopa liidrid soovivad Poola küsimuse jätta komisjonile lahendada
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Soome mõjukas majandusjuht sai maksuparadiisi tulu varjamise eest aasta tingimisi
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.