• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 08.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milline on millenniumilõpu automaailm?

Globaalses plaanis võiks nimetada eelkõige järgmisi:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- autotootjate ühinemised (Chrysler-MB; Ford-Volvo; Renault-Nissan jt),
- neljarattaveoliste nn »Sport Utility Vehicle» linnamaasturite võidukäik,

Artikkel jätkub pärast reklaami

- autoehituses nn «platvormitehnoloogiale» üleminek, kus suured, erinevate kaubamärkide all autosid tootvad kontsernid ehitavad samale platvormile väga erinevaid mudeleid (nt Audi A3/VW Golf; Volvo S/V 40/Mitsubishi Carisma).
Euroopa turgudel on oluline trend autotootjail uute ökonoomsete väiksema töömahuga, kuid endisest võimsamate jõuallikate väljatöötamine.
Pärast 1996. aastal välja toodud Renault Megane Scenicu suurt turuedu on populaarsust võitmas kompaktsed mahtuniversaalid, mida kavandavad kõik suuremad tegijad: näiteks Opel (Zafira); Mazda (Premacy); Fiat (Multipla), Citroen (Picasso) jne.
Eesti autoturul on paari eelmise aastaga võrreldes ilma hakanud tegema suhteliselt madala hinnatasemega Korea margid.
Automaailmas: tehnika poole pealt teeb muret viimase paarikümne aasta jooksul tegelikult valitsev paigalmarss. Autofirmade ühinemine on ehk õigustatud majanduslikult, kuid tekitab varsti hulga kloonitud mudeleid.
Eesti automaailma toodete tarbijana: et oleme neid tooteid saanud kasutada vaid kümmekond viimast aastat, on ehk mõistetav valitsev mentaliteet «ütle millega sa sõidad ja mina ütlen, kes sa oled». Seetõttu on meie tänavapildis liiklusruumi- ja kütusesäästlike pisi- ja väikeautode osakaal mitu korda väiksem kui mujal Euroopas. Usun, et järgmine kümme aastat panevad meiegi tarbija autoprobleemile lähenema märksa ratsionaalsemalt ja praktilisemalt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele