• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.06.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas muutis Büroomaailm ettevõtte logistikat kaubavoogude suurenedes?

Firma tegevuse algaastatel, kui kaubamahud olid suhteliselt tagasihoidlikud ja diilerite hulk väiksem, ostsime väljast vaid rahvusvahelist transporti. Sel ajal olid kaubavood suurusjärgus, kus suutsime oma paketiautoga kauba üle Eesti paiknevate kauplusteni toimetada.
Igal areneval ettevõttel on aga ärimahtude kasvades teatav piir, kust edasi pole ise transpordiprobleemidega tegelemine enam majanduslikult otstarbekas. Meie puhul tekkis siseriiklike kaubavoogude jaotusteenuse sisseostmise vajadus siis, kui firma paketiauto enam kõiki müügipunkte korralikult teenindada ei suutnud. Mõistsime, et kui paketiautoga ei ole enam võimalik firma transpordivajadusi rahuldada, pole raha paigutamine suurema, viietonnise kandevõimega veoauto soetamisse rentaabel. Seda juba veoki ebapiisava rakendatuse ja linnasiseseks transpordiks sobimatuse tõttu.
Varem töötas firma paketiauto juht lisaks juhiametile ka klienditeenindajana, suheldes kaupluste esindajatega üle Eesti. Kaubamahtude kasvades sai ta korraga viia täiskoorma vaid ühele kauplusteketi kauplusele. Teiste kaupluste kaubad enam autosse ei mahtunud, seega kadus klienditeenindaja roll. Müügile orienteeritud äriorganisatsioonis pole aga otstarbekas pidada palgal vaid autojuhi ülesannetega töötajat. Autopargi suurenemine toob firma juhtidele kaasa ka täiendavaid muresid autopargi haldamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Logistikapartneri valikul lähtusime eelkõige kandidaadi üldmajanduslikust olukorrast, mis väljendus usaldusväärsuse ja majandustegevuse stabiilsuse näitajatena. Reeglina ei ole otstarbekas lasta end ahvatleda vaid madalatest hindadest, sest näiliselt ülisoodsat teenust lubavad firmad kaovad mõnikord ootamatult turult, tekitades tarnekatkestusi, mida endast lugupidavad kaupmehed lubada ei saa. Samuti tuleb otsast alata aeganõudva ning majanduslikult kuluka partneri otsimise protsessiga.
Logistikateenuste sisseostmisega muutus paremaks eelkõige meie klientide teenindamine, sest logistikapartneri pakutavad tihedad tarneperioodid võimaldavad klientide tellimusi kiiremini käsitleda, vältides kaupade defitsiiti müügikohtades, seejuures reservlao vähendamise arvel finantsvahendeid säästes. Logistikapartner opereerib justkui osa meie ettevõttest, kuid nende professionaalsus ja vedude optimaalseks planeerimiseks vajalikud tehnilised vahendid on meie organisatsiooni võimalustest märgatavalt paremad.
Väljastpoolt logistika- ja transporditeenuseid ostes vabanesime tegevustest, milles meie pole professionaalid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele