• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,78%6 276,13
  • DOW 300,8%44 838,77
  • Nasdaq 0,93%20 582,85
  • FTSE 1000,51%8 819,33
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,78%6 276,13
  • DOW 300,8%44 838,77
  • Nasdaq 0,93%20 582,85
  • FTSE 1000,51%8 819,33
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 05.10.00, 09:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eurodirektiiv ei luba odavaid Vene autosid Eestisse

Venemaalt Eestisse tehnikat ja varuosi vahendav Viljandimaa osaühing Karter tooks siia Lääne omast odavamaid masinaid, kuid autoregistrikeskus ei võta neid arvele, kirjutab Sakala.
'Vene GAZ-tüüpi veoauto maksab umbes 100 000 krooni, viimasel ajal Läänest toodavad AVIAd aga üle viie korra rohkem,' tõi Karteri omanik Heino Tafenau võrdluse.
Eesti Elektrivõrkude Ehituse aktsiaseltsi peamehhaanik Georg Sapelson peab selles firmas kasutatavaid GAZi, ZILi ja UAZi autosid liiniehitajatele sobivaks, sest need lähevad igalt poolt läbi. 'Oleme harjunud nendega töötama ja remontimisel käib meie jõud Vene masinast üle,' nentis ta. Liinimehed pole oma Vene päritolu autoparki veel utiili saatnud, sest nende osad ja remont on odavad.
Autoregistrikeskuse Viljandi büroo spetsialist Mati Sula ütles, et Eestis kasutatavad Vene päritolu autod ei vasta euronõuetele, sest need tekitavad suurt müra ja saastavad heitgaasidega õhku.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Eesti on oma seaduste aluseks võtnud eurodirektiivi, mis kehtestab registreeritavate autode tüübikinnituse liiklus- ja keskkonnaohutuse tagamiseks,' selgitas Sula. Selle direktiivi kohaselt ei võeta uusi Vene autosid ka arvele.
Autoregistrikeskuse tüübikinnituse eksperdi Alar Välba sõnul saab Eestisse tuua vaid neid Vene autosid, mis on toodetud Euroopa turule. Selliseid müüvad tehaste ametlikud esindajad, mis on praegu GAZi, ZILi, UAZi, Lada ja Valgevene MAZi tehasel.
'Et müügiesinduste kaudu pakutavad autod on Euroopa Liidu nõuete kohaselt sertifitseeritud, siis on need märgatavalt kallimad kui siseturule toodetud ja sertifitseerimata mudelid,' selgitas Välba.
Välba kinnitusel saab Vene siseturu autosid sisse tuua vaid varuosadeks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele