Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teenustasude suurenemine peatus
Sel nädalal 9 kuu majandusnäitajad avaldanud Hansapanga Grupi teenustasude maht suurenes võrreldes aastataguse näitajaga 37,7 protsenti, ulatudes 771,5 miljoni kroonini. Panga teatel on ühtlaselt kasvanud kõik suuremad tuluallikad. Kuigi suurema osa rahast teenib pank intressituludena, on pärast tänavusi meelepaha põhjustanud hinnatõuse kasvamas ka tulu internetipanga maksetest ning deebetkaartide kuutasust.
Alates tänavu kevadest maksavad internetipanga vahendusel tehtud maksed kolm krooni ülekandelt, samuti kallines deebetkaardi kuutasu kümnelt kroonilt 15 kroonile. Nii maksab üks tavaklient, kes tasub nii deebetkaardi hoolduse, kuu jooksul sooritatud keskmiselt kolme internetimakse ning väärtpaberiarve hoolduse eest Hansapangale aastas umbes 400 krooni.
Praegu on Hansapangal 615 000 deebetkaardi omanikku ning internetipanga hanza.net klientide arv ulatub 162 000-ni.
Hansapanga jaepanganduse direktori Raul Paruski sõnul lähema poolteise-kahe aasta jooksul deebetkaardi kuutasu ja internetimakse teenustasu ei tõuse, pigem võivad kombineeritud teenustepaketid mõnda teenust soodsamaks muuta.
?Sularaha väljavõtt automaadist läheb siis tasuliseks, kui pank pakub vastu mingi alternatiivi tasuta kaarditehingu näol. Lähemal paaril aastal seda ei juhtu,? lisas Parusk samuti.
Võrreldes Hansa- ja Ühispangaga seni väiksemate teenustasudega silma paistnud Optiva Pank jätkab sama joont ka järgmisel aastal. ?Kindlasti ei näe me ette hinnatõusu interneti- ja telefonipanga maksete ning deebetkaartide kuutasude osas,? ütles panga jae- ja personalipanganduse divisjoni müügijuht Age Vanajuur.
Praegu on Optiva Pangas internetipanga teenus tasuta ning deebetkaardi kuutasu 10 krooni.
Vanajuure sõnul ei pea pank mingeid konkreetseid plaane teenustasude muutmise osas ka pangakontorist sularaha väljavõtmisel ja kontorist sooritatavate maksekorralduse osas. Ta lisas, et samuti hakkab pank lähitulevikus pakkuma tootepakette koos Sampo kindlustusega, mis muudab panga- ja kindlustustoodete kombineeritud paketid soodsamaks kui tooted üksikult.
Septembri lõpu seisuga on Optiva Pangal umbes 9000 deebetkaardi omanikku ja 8500 internetipanga klienti.
Kuigi varem on ajakirjandus spekuleerinud selle üle, et Ühispank plaanib sularaha väljavõtu automaadist muuta tasuliseks ning võib Hansapanga jälgedes kehtestada tehingutasu internetipangas, kinnitas Ühispanga PRi ja marketingidivisjoni direktor Kersti Tumm vastupidist. ?Me pole teinud ühtegi otsust praeguse hinnakirja muutmiseks, see pole olnud üldse teemaks,? märkis ta. ?Sularahaautomaadid ja internetipank olid, on ja jäävad tasuta.?
Samuti lausus Tumm, et suvel turule toodud odavamate teenustega sooduspaketi liini jätkab pank ka tulevikus.
Ühispangal oli septembri lõpus 156 770 deebetkaardi omanikku ning 60 500 internetipanga kasutajat.