Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
21. sajand nõuab uut moodi strateegilist juhtimist
Ühe kiirenev elutempo esitab uusi nõudmisi strateegilisele juhtimisele.
Muutuvas ajas on osutunud vajalikuks määratleda uuesti ka strateegilise juhtimise eesmärgid. Enam ei ole selleks saavutada ettevõtte pikaajaline stabiilsus või juhtida üksikuid protsesse, vaid tagada valmisolek ja võime tegutseda pidevalt muutuvas keskkonnas.
Strateegilise juhtimise muutumise on tinginud kolm peamist tegurit.
Esiteks, ettevõtluse globaliseerumine. Enam ei piisa keskendumisest ainult kohalikele või regionaalsetele küsimustele.
Ka need firmad, mis kavatsevad tegutseda ainult Eesti turul, peavad võtma arvesse erinevaid majanduslikke, keskkondlikke, poliitilisi, demograafilisi jt tegureid, mis mõjutavad seda keskkonda, milles nad tegutsevad.
Teiseks, ajategur ehk meid ümbritsevaga kursis püsimine.
Ärimaailm on sisenemas virtuaalsesse ajastusse, kus meid ümbritsev informatsioon on kättesaadav 24 tundi ööpäevas ja seitse päeva nädalas sõltumata sellest, kas ettevõte ise on samal ajal füüsiliselt avatud.
Kliendid nõuavad ja juba kasutavad seda liiki tugiteenuseid. Tagamaks edukat toimimist virtuaalses maailmas peavad müügi- ja teenindusorganisatsioonid senisest palju rohkem keskenduma tõhusale ja kiirele klienditeenindusele.
Kolmandaks, uus visioon. Tehnoloogia mõju meie igapäevaelule on juba praegu suur.
Õigete otsuste langetamiseks on juhtide käsutuses nüüd erinevalt varasemast tohututes kogustes informatsiooni.
Juhi ees seisvaks ülesandeks on leida tehnoloogiliste muudatustega kohanemise viis ja selgitada välja sellega kaasnevad materiaalsed ja mittemateriaalsed tulud ja kulud.
Selleks, et edukalt lahendada ettevõtte ees seisvaid probleeme ja täielikult ära kasutada neis peituvaid võimalusi, peavad uue ajastu juhid omama teatud oskusi. Nendeks oskusteks on kommunikatsioonivõime (sealhulgas inglise keele kui ärimaailma põhilise suhtluskeele oskus), analüüsivõime, tehnilised teadmised ning suhtlemisoskus nii ettevõtte sees kui ka väljaspool.
Strateegilise juhtimise põhimõtete tundmaõppimine aitab mõista seda, kuidas pidevad muutused meid mõjutavad.
See võimaldab mitte ainult paremini planeerida, ellu viia ja hinnata oma tegevust, vaid paremini ära kasutada neid võimalusi, mida pakub meile 21. sajand.
Autor: Peter Manning