Suuremad kullerfirmad on jõudnud WAP-teenuse arendamisega väga erinevale tasemele. Kui DHL võtab tänavu vastu parima WAP-teenuse osutaja rahvusvahelise auhinna, siis UPS pole WAPiga Eestisse veel jõudnud.
- DHLi esimene WAP-versioon alustas tööd aasta tagasi. Praegu on võimalik WAP- telefoni abil teostada saadetise jälgimist, saada infot teenuste kohta ja arvutada saadetise mahukaalu.
Saadetise jälgimiseks on vaja sisestada saatelehe number ja valida 12 keele hulgast sobivaim keel. Eestis tuntumatest keeltest on võimalik valida soome, inglise, saksa ja prantsuse keelt. Saadetise jälgimise teenuse abil on võimalik teada saada saadetise lähteriik, sihtriik ja hetke asukoht. Mobiiltelefoni abil on saadetise jälgimist siiski odavam ja mugavam teha SMS- sõnumi abil. Seda võimalust on Eestis seni rohkesti kasutatud. Kasutuskordade arvult on Eesti 348 korraga 27. kohal, edestades nii Soomet kui ka Lätit. Kõige aktiivsemalt on kasutatud SMS-sõnumiga saadetise jälgimist Itaalias (5480 korda).
DHLi WAP-teenust kasutatakse praegu kuus kokku ligikaudu 12 000 korda. Eraldi Eesti kasutajate arv pole teada.
Novembri lõpus annab Maailma Tööstusharude Assotsiatsiooni juhtmeta teenuse arendamise eest vastutav WAP Foorum DHL Worldwide Expressile auhinna parima WAP-teenuse osutamise eest ärikategoorias.
- Kuu aega tagasi alustas WAP teenuse pakkumist ka TNT. Temagi WAP-teenus algas kliendile võimlausest jälgida oma saadetise liikumist. Lisaks saadetise hetkeasukohale on võimalik teada sada ka saadetise kättetoimetamise kuupäeva, kellaaega ja ka inimese nime, kes kättesaamise dokumendile alla kirjutas. Lähitulevikus on plaanis WAP- leheküljele lisada k teenuste hinnakirjad ning edaspidi on võimlik WAP-telefoni abil esitada TNT-le ka tellimusi.
Hetkel kuum
Investorite seas on FedEx ja Foxconn
- UPSi Eesti esindusest kinnitati, et UPS alles tegeleb WAP-teenuse väljatöötamisega. Millal UPSi WAP-teenus Eestisse jõuab, ei osatud öelda.
Autor: ÄP