• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 20.11.00, 08:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudtee väärtus on erastajate hinnangul oluliselt langenud

Mitme Eesti Raudtee erastaja hinnangul on Venemaa risk viimastel kuudel oluliselt suurenenud, mistõttu võib ka raudtee aktsiate hind varem pakutust väiksemaks osutuda, kirjutab Postimees.
Kui viimastel aastatel on Eesti Raudtee kaubaveomahud järjepidevalt kasvanud, siis tänavu augustist alates on toimunud kaubavoogudes selge tagasilöök - raudteevedude kasv on asendunud langusega.
Vene transiidi vähenemine enne Eesti Raudtee erastamisotsust mõjub justkui tellitud sammuna, mis võiks eemale hirmutada Vene turgu vähetundvad investorid ning alandada riigi poolt raudteeaktsiate eest soovitavat hinda.
Kui hind liiga kõrgeks tõuseks, siis võib see pealegi hakata kahandama läbi kõrge infrastruktuuri tasu Eesti kui transiidimaa konkurentsivõimet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Eestis pole ühtegi mõjurühma, kes suudaks Venemaa poliitikat oluliselt mõjutada,' tõrjus Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamises osaleva Baltic Rail Service"i (BRS) osanik Jüri Käo.
'Usun, et hoolimata väikesest tagasilöögist kaubaveomahud edaspidi tõusevad kolm kuni viisteist protsenti aastas järgneva kümne aasta jooksul. Vene riski suurenemise tõttu võivad pakkumiste hinnad samas langeda küll.'
Rail Estonia esindaja John Orrisoni hinnangul on tema taga seisvatel USA firmadel märksa kaalukam võimalus mõjutada Vene poliitkuid kui eestlastel. 'Arvan, et Vene riski on võimalik edukalt maandada ja see ei tohiks enam pakkumise hinda oluliselt alla viia,' kinnitas Orrison.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele