Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tax-free äri on täna ohus

    Täna on valitsuse istungil arutlusel dokument Laevanduspoliitika 2004, milles teede- ja sideministeerium teeb ettepaneku taotleda tax-free osas üleminekuperioodi vähemalt kümme aastat. ?Eesti peaks Euroopa Liiduga liitumisel taotlema üleminekuperioodi tax-free kaubandusele, mis sisuliselt tähendaks, et maksuvaba kaubanduse lõpp saabuks alles 5?10 aastat pärast Eesti ühinemist ELiga,? ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. Üleminekust loobumise tagajärjed oleks tema sõnul äärmiselt tõsised: miljarditesse ulatuv tagasilöök kaubandus-, toitlustus- ja teenindusettevõtetele.
    Seevastu välisministeeriumi asekantsler Alar Streimanni sõnul on tax-free majanduslik põhjendatus suhteliselt kidur, pakkudes üheks võimaliku probleemi lahenduseks Tallinna?Helsingi liini subsideerimist. Streimanni hinnangul Tallinna kaubandusettevõtted hoopis võidaksid tax-free kaotamisest. Näiteks võiks liberaliseeruda Soome-poolsed kaasavõetava kauba hulga piirangud.
    Seisukohal, et fax-free üleminekuperioodi ei peaks taotlema, on ka rahandusministeerium. Olulisem on argument, et Euroopa Liit ise tegi suuri pingutusi liidus tax-free kaubanduse lõpetamiseks ega pole huvitatud mingilgi viisil probleemi säilimisest uutes liikmesriikides.
    ?Saan inimlikult aru inimestest, kes on üleminekuperioodi vastu, sest just nemad peavad Eesti nimel läbirääkimisi ELiga ja neile oleks ülemineku taotlemine tüütu lisakoorem. Lihtsam oleks kogu aeg öelda: just nii, Brüssel,? kommenteeris välisministeeriumi vastuseisu teede-ja sideminister Jürgenson, viidates Soome välja kaubeldud soodustustele Ahvenamaa puhul.
    ASi Hansatee tegevjuhi Kalev Järvelille sõnul kukuks reisijate arv Tallinna?Helsingi liinil tax-free kaubanduse keelustamisega poole võrra. Tema hinnangul oleks ettevõtte sunnitud tõstma piletihindu kolm korda ja liinilt kaoks suured laevad. ?See on probleem Tallinna ja kogu Eesti jaoks,? ütles Järvelill, pidades silmas just Soomest tulevate kaubaturistide voolu vähenemist.
    Silja Line Eesti ASi juhatuse liikme Peep Siinmaa sõnul peaks Silja Line oma piletihindu tõstma umbes kaks korda. ?Tõusevad tavalise liini hinnad, kruiisihinnad ilmselt pisut vähem,? ütles Siinmaa. Silja Line?i hinnangul kaoks tänasest reisijate mahust optimistliku arvamuse kohaselt 40 protsenti.
    Silja Line?il on kogemus Vaasa?Umea liiniga, kus üritati liiklust elus hoida pärast tax-free lõppu riiklike tugimaksetega, kuid siiski liiklus on tänaseks lõpetatud.
    Tax-free lõppemine mõjutab Siinmaa sõnul ka kaubavedusid. Praegu veavad reisipraamid Tallinna?Helsingi liinil arvestatava osa olmekaubast ja väikevedudest, kuid kui tax-free tulud kaovad, on laevaliinid sunnitud tõstma ka kaubavedude hindu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.