Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus ootab sadama müügiga

    Tallinna Sadama teenuseid kasutava ASi Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare ütles, et Tallinna Sadama arenguskeemid on olnud jutuks poliitilistes ringkondades ja ka ettevõtte nõukogu on need tema teada arutusele võtnud. Vare sõnul pole aeg Tallinna Sadama erastamiseks praegu vee küps. ?Mida annaks erahuvi sissetoomine? Ainult tasku vahetuks,? lausus ta.
    Vare sõnul võiks eelkõige kaaluda Paldiski Lõunasadama Tallinna Sadama koosseisust välja tõstmist.
    Sama arvas eilses Äripäevas ka Robert Lepikson, kelle sõnul annaks see olulise tõuke arenguks kogu sealsele piirkonnale. Veel on räägitud Paljassaare ja Vanasadama Tallinna linnale andmisest.
    Vare hinnangul peaks Tallinna Sadam kuuluma jätkuvalt riigile, kuid mitte taotlema järjest suuremat kasumit, kuid see eeldaks tema sõnul hoopis teistsugust lähenemist.
    Tallinna Sadama nõukogu esimees Koit Uus ütles, et nõukogu on tõepoolest moodustanud komisjoni arenguvariantide vaagimiseks. Ta lubas, et kahe kuu jooksul esitab see oma seisukoha omanikule.
    Riiki kui omanikku esindav teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ütles, et Tallinna Sadama erastamise või selle jagamise teema pole kunagi ei ministeeriumis ega ka valitsuses arutusel olnud. Ta ütles, et on variantidest, millest üks kõneleb sadama aktsiate börsile viimisest, kuulnud ajakirjanduse vahendusel. ?Mina olen rääkinud iseseisvate äriühingute moodustamisest,? lisas ta.
    Erastamisagentuuri nõukogu juhtiv majandusminister Mihkel Pärnoja ütles, et Tallinna Sadam on piisavalt heas seisus ja praegu selle aktsiate müüki ei kavandata. Pärnoja hinnangul on vaja arvestada, kas ühekordne müügitulu kaalub üles pikaajalise eduka tegevuse. Valitsus pooldab tema väitel teist valikut.
    Kui kunagi peaks Tallinna Sadama aktsiad müüki pandama, siis igal juhul mitte kogu pakki, vaid 10?20 protsenti, sest riik soovib kontrolli säilitada, selgitas majandusminister. Ta möönis, et eri sadamates on erinevate huvigruppide huvid, kuid ka riigil on oma huvid, sest piirivalve ja kaitsejõud kasutab samuti sadamaid.
    Pärnoja ütles, et võimalikul erastamisel oleks huvilisi piisavalt nii Eestist kui ka väljastpoolt. Kuna tegu on väga kalli objektiga, kahtles ta, kas kohalikud ärimehed nii palju raha kokku saavad. ?Aga kui tuleb aktsiate avalik emissioon, lähevad kindlasti ka siinsed ettevõtjad kaasa,? märkis ta.
    Kinnitamata andmetel tunnevad Tallinna Sadama vastu huvi Eesti Raudtee erastamisel kaotajaks jäänud Eesti ärimehed, kelle hulka kuulub ka sadamas opereerivate firmade juhte.
    Vare rääkis, et Tallinna Sadam nõuab praegu operaatoreilt garantiisid iga väiksema investeeringu tegemiseks, aga ise ei võta infrastruktuuri loojana mingeid riske. Vare tõi näite Hollandist, kus riigi kasu sadamast tuleb dividendide asemel maksudest.
    Mitu Tallinna Sadamas opereeriva firma juhti on kurtnud, et monopoolses seisus sadamas ei kohelda kõiki võrdselt, vaid mõnele on antud eeliseid nii kaikohtade kui tariifide puhul.
    Lepikson avaldas rahulolematust sadama kaubatasu pärast, mis tema hinnangul tähendab topeltmaksustamist ja sööb sageli kogu firma kasumi. Ta ei pidanud õigeks olukorda, kus sadamas opereerivate firmade rentaablus jääb 7?15 protsendi vahele, sadama oma on aga 50 protsenti.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.