• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 06.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee uus juht kritiseerib eelkäijaid

?Seni on investeeringud suures osas tehtud sellistesse kohtadesse, mida on küll hea vaadata, aga millest nagu kasu suurt pole. Räägime kas või depoodest, kus on ära remonditud kõik olmeruumid, mis iseenesest on töötajatele hea, kuid samas investeeringud näiteks tööriistadesse ja tootmisvahenditesse praktiliselt puudusid,? ütles Ruubel.
?Kahtlemata ei jõua kõike teha korraga ja tuleb leida mingi kompromiss. Ka meil on plaanis jaamahooned korda teha, võib-olla küll mitte nii uhkeks kui Türil. Iseenesest on seal küll kõik ilus, aga mitu reisijat Türilt tegelikult läbi käib? Tekib küsimus: võib-olla oleks seda raha võinud kasutada efektiivsemalt, et midagi uut ette võtta või luua uusi töökohti.?
Reede õhtul saabus teede- ja sideministeeriumist ettepanek, mille järgi soovitatakse Edelaraudteel sõita aasta lõpuni ligi 15 korda väiksema igakuise dotatsiooniga kui aasta esimesel kahel kuul, kus riik eraldas reisirongiliikluseks 12 miljonit krooni kuus

Artikkel jätkub pärast reklaami

Minister Jürgensoni läkitatud ettepanekus soovitab ministeerium sõita Edelaraudteel 500 000 krooni eest kuus. ?Seda, ministeeriumi kolmandat ettepanekut, on raske isegi kuidagi kommenteerida,? ütles Ruubel.
Edelaraudtee koondab toetuse äralangemise tõttu 228 töötajat. Esialgsetel andmetel kulub koondamistasude maksmiseks üle 10 miljoni krooni. Kuna GB Railwaysi poolt koostatud ja Eesti riigi poolt heaks kiidetud äriplaanis pole selliseid koondamistasusid ette nähtud, on Ruubeli sõnul ka ebaselge, kes koondamistasud lõpuks kinni maksma peaks.
Ruubeli sõnul on raudteefirma sunnitud seoses tellimuse vähenemisega koondama ettevõtte Tartu depoos ja reisijateveo lõunapiirkonnas kõik ametikohad. Ruubeli sõnul on keeruline inimestele alternatiivset tööd pakkuda.
Edelaraudtees töötab praegu 800 töötajat.
Autor: ÄP Online

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele