Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Postil suured tegevuskulud

    Tegevuse lõpetanud postiteenustepakkuja Rapos endise töötaja, praegu kuller- ja postiteenuse kaubamärgi D2D turundusjuhi Olle Koobi sõnul tegutseb Eesti Post oma turuvalitseja seisust kasutades ebamajanduslikult. ?Eesti Posti kõige suurem kulu on mõttetu kinnisvara,? ütles ta.
    Koobi sõnul ei ole õigustatud ka Eesti Posti väide, et kirjade toimetamine maale on viis-kuus korda kallim kui linnas ning seetõttu tuleb üksnes linnas tegutsevad postiteenusefirmad seadusega kõrvale tõrjuda. ?Kui Eesti Post korraldab oma kasumlikke teenuseid samade kanalite kaudu nagu ka kirju ja ajalehti, siis maksavad kasumlikud teenused ju kinni ka kahjumlikud teenused, näiteks autotranspordi puhul,? ütles Koop.
    Eesti Posti ökonoomika ja raamatupidamisosakonna juhataja Tea Matsoni sõnul on küll konkreetne kuluarvestus firmasaladus, kuid siiski peab Eesti Post iga teenuse puhul eraldi kasumlikkuse-kahjumlikkuse arvestust ning kirjad ja trükipressi kojukanne toodab kahjumit nii linnas kui maal.
    ?Kui vaadata üksnes seda, et Eesti Post on põhjendanud ajalehtede maal kojukande kompensatsioonivajadust 15 miljoni krooniga aastas, siis meie arvestuse kohaselt saaks selle raha eest pidada üle 4700kroonise kuupalgaga terve aasta igas vallas üht inimest, kes teeks ära peaaegu kogu postikande,? ütles Koop.
    Koobi sõnul teenindab D2D tänu madalatele haldus- ja tööjõukuludele terve Tartu linna adressaate 15 000 krooniga kuus, ettevõtte kullerid ja kirjakandjad saavad tasu tükitöö alusel, mitte ei maksta neile kuupalka.
    Tea Matsoni sõnul on ettevõte siiski viimasel ajal intensiivsemalt hakanud kokkuhoiu huvides struktuurimuudatusi tegema. ?Oleme ühendanud Lääne- ja Hiiumaa, Jõgeva ja Tartu ning Narva ja Jõhvi postkontorid, et administratiivpersonali pealt kulusid vähendada,? ütles Matson. Kokku 107 000 ruutmeetri suurusest kinnisvarast ettevõte viimasel ajal loobunud ei ole.
    Miljoni kirjaga kuus Eesti Posti vahendusel arveid saatva ASi Eesti Maksekeskus tegevdirektori Mait Sooaru sõnul on konkurentsi kadumine traditsioonilise postikande teenuse osas äärmisel kahjulik, sest see tähendab Eesti Postile hinna ja kvaliteedi pakkumisel vaba voli.
    Sooaru sõnul on Eesti Posti teenused praegusele tasemele tõstnudki konkurents. ?Varahommikuse lehekandega alustasid konkurendid. Samuti on konkureerivate ettevõtete tõttu Eesti Post hakanud pakkuma paindlikku hinda sõltuvalt mahtudest ning korrektsemat teenust. Kirjakande konkurentsi kadumisel ei jää Eesti Postil enam motivatsiooni hinda ohjata ja kvaliteeti hoida,? sõnas Sooaru.
    Tänu oma töötajatele mitmesuguste tähtpäevapreemiate maksmisele osutus Eesti Post Äripäeva ning Pere ja Kodu korraldatud konkursil Eesti peresõbralikumaks ettevõtteks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.